Center sodobnih plesnih umetnosti ukinjen, še preden je zaživel

Vlada namerava center zapreti zato, da bi prihranili 660.000 evrov. Sklep o ukinitvi predvidoma še ta teden.

Objavljeno
13. avgust 2012 22.52
rsi*MNENJA/SOBOTNA
Peter Jančič, notranja politika; 
Valentina Plahuta Simčič, kultura
Peter Jančič, notranja politika; 
Valentina Plahuta Simčič, kultura

Ljubljana – Center sodobnih plesnih umetnosti, ki so ga ustanovili pod prejšnjo vlado junija lani, bo pod sedanjo vlado ta teden dokončno zaprl vrata.

Vlada namerava center zapreti zato, da bi prihranili 660.000 evrov. Sklep o ukinitvi, ki je objavljen med vladnimi gradivi, morajo potrditi še ministri, predvidoma še ta teden. Ukinitev bo obveljala dan po objavi v uradnem listu.

Za ustanovitev centra se je prejšnja vlada odločila, ko je nekdanja ministrica Majda Širca junija lani z ljubljanskim županom Zoranom Jankovićem podpisala dogovor o sodelovanju pri ustanavljanju omenjenega centra. Za zagon so ministri že po odhodu Zaresa iz koalicije in odstopu Majde Širca julija lani namenili 650.000 evrov, za letos pa so načrtovali še 731.630 evrov. Lani so porabili manj kot pol dodeljene vsote. Kot razlog za ukinitev vlada navaja, da zaradi varčevanja ne more zagotoviti denarja, ki bi omogočal delovanje zavoda.

Računov ne plačuje nihče

Za izjavo smo zaprosili Matjaža Fariča, bivšega v. d. direktorja Centra sodobnih plesnih umetnosti. Čeprav je bil že marca lani razrešen s te funkcije, ima še vedno v rokah ključe centra in dokumentacijo, saj do danes še ni dočakal primopredaje poslov.

Ker ni več pooblaščena oseba, ni natančno seznanjen s tem, kako poteka postopek zapiranja centra, vsekakor pa je to precej zapleteno, podobno, kot je bil zapleten postopek odpiranja centra. Računi za stroške na naslov centra prihajajo, saj je poštni nabiralnik poln, klicali pa so ga tudi nekateri ljudje, ki terjajo svoj denar.

Očitno je, da računov ne plačuje nihče. Zelo mu je žal, da je projekt ustanovitve sodobnih plesnih umetnosti propadel, saj ostaja sodobna plesna scena tako razdeljena na zasebne pobude in organizacijsko na taki ravni, kot je bila na začetku devetdesetih let prejšnjega stoletja. Zasebne pobude so sicer zelo žive, a so neredno financirane, saj jim država in mesto nista dolžna namenjati sredstev, poudarja Farič.

Meni, da se sodobnemu plesu v Sloveniji dela velika krivica: na področju baleta imamo več kot sto zaposlenih v dveh javnih zavodih, na področju sodobnega plesa pa nobenega. Kljub tako veliki razliki v pogojih dela pa se od obeh vej plesne umetnosti pričakuje enako dobre rezultate.

Nekaj vprašanj v zvezi z zapiranjem centra smo postavili tudi ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, a odgovorov včeraj nismo dobili. Obljubili so jih do konca tedna.