Deloskop izpostavlja: Kam šibaš, festival kamišibaja

Maribor, Lutkovno gledališče Maribor. Sobota, 11. 2., ob 10., 17. in 19. uri.

Objavljeno
10. februar 2017 17.31

V Lutkovnem gledališču Maribor pripravljajo danes drugi festival malega in papirnatega gledališča. Ob 10. in 17. uri bo na sporedu program za otroke, ob 19. uri pa kamišibaj za odrasle. V svet znanih in manj znanih zgodb bodo obiskovalce popeljali Igor Cvetko, Špela Hren Juhart, Breda in Darko Hočevar, Jošt Hren, Jerca Cvetko, Jure Engelsberger, Jelena Sitar Cvetko, Rok Glavan, Petra Kavaš, Nadja Dodlek in Tanja Lužar.

Kamišibaj je tradicionalno japonsko pripovedovanje zgodb ob slikah na malih prenosnih odrih. Njegove korenine segajo v japonsko budistično tradicijo pripovedovanja svetih zgodb.

Razmah je gledališče doživelo v tridesetih letih dvajsetega stoletja, ko je bilo samo v Tokiju več kot 3000 pripovedovalcev. Pojav televizije je to staro pripovedno obliko potisnil na rob za več desetletij, ponovno zanimanje zanjo pa se spet kaže v novejšem času.

V Slovenijo je kamišibaj z Japonske leta 2013 zanesel etnomuzikolog, lutkar in ilustrator Igor Cvetko. V dobrih treh letih je vrsta pedagogov prepoznala v tej zvrsti odlično didaktično sredstvo, številni umetniki, ki delujejo pod okriljem Društva kamišibaj, pa nove umetniške izzive.


Program za otroke, starejše od 3 let

Ob 10.00: Igor Cvetko: Volk in sedem kozličkov (po Grimmu); Špela Hren Juhart: O!(avtorska); Breda in Darko Hočevar: Krava (po Dahlu); Jošt Hren: Tempelj tisočih ogledal (budistična); Igor Cvetko: O vedrcu vode (albanska ljudska). Ob 17.00 Jerca Cvetko: Kako je izginila hruška (avtorska); Jure Engelsberger: Martin Krpan: najmočnejši prizori (Fran Levstik); Jelena Sitar Cvetko: Grdina pod kamnom (rezijanska); Rok Glavan: Teta (taborniška); Jure Engelsberger: Martin Krpan: najmočnejši prizori (Fran Levstik) (2. del).

Program za odrasle

Ob 19.00: Jerca Cvetko: Vešček (avtorska) *Zlati kamišibaj 2016; Petra Kavaš: Orion (po Strniši); Nadja Dodlek: Padajoče stare gospe (po Harmsu); Tanja Lužar: Croquis (po Menartu); Igor Cvetko: O rajnem Medvedu Skomarskem (po Vodovniku).