Deloskop izpostavlja: Opera Božji delec kot simbioza tolkal in glasu

Ljubljana, Cankarjev dom, Štihova dvorana. Premiera 21. 2., ponovitev 22. 2. ob 20. uri

Objavljeno
20. februar 2017 17.41
M. V.
M. V.

Festival sodobne glasbe Unikum bodo sklenili z nocojšnjo praizvedbo in jutrišnjo ponovitvijo operne črne komedije Božji delec.

Predstava je nastala po motivu enodejanke Čarobna noč Slawomirja Mrožka. Libreto je zanjo napisal Milan Dekleva, glasbo pa Pavel Mihelčič, ki je namesto glasbe za komorni orkester ustvaril glasbo za 53 različnih tolkalnih inštrumentov. To izvajajo štirje člani Slovenskega tolkalnega projekta, ki pod vodstvom dirigentke Jerice Gregorc Bukovec pevcev ne spremljajo, temveč inštrumentalno sobivajo z vokalno glasbo.

Kot je povedala režiserka Eva Hribernik, sta protagonista opere dva fizika: zaslužni profesor fizike Amon (Janko Volčanšek) in doktor fizike Jose (Darko Vidic), ki sta tik pred odkritjem Higgsovega bozona, znanega tudi kot božji delec. Fizika obvladujeta materijo, a si hkrati prizadevata zunaj njenih meja, saj verjameta, da obstaja nekaj, česar ni mogoče zaznati z očmi. Ko v njun svet vstopi mlada kozmologinja Angela (Katja Konvalinka), ju sooči z resnico, da ni v življenju nič gotovega razen smrti.

Predstava je nastala v koprodukciji Slovenskega komornega glasbenega gledališča, Cankarjevega doma in Slovenskega tolkalnega projekta.