Zgodba o Evi Perón, drugi ženi argentinskega predsednika Juana Peróna, je doživela že vrsto upodobitev. Slavni muzikal po njeni zgodbi je v sedemdesetih letih napisal Andrew Lloyd Webber, besedila zanj pa je prispeval Tim Rice.
Na oder so ga prvič postavili v Londonu, sledil je Broadway, leta 1996 pa so posneli istoimenski film, v katerem je ob boku Antonia Banderasa igrala Madonna. A tokratna izvedba je namenjena le slovenskemu občinstvu.
Evito je posebej za Križanke na londonskem West Endu pod okriljem produkcije Bronowski pripravil koreograf in režiser Mykal Rand, ki je za Ljubljana Festival uspešno izvedel že muzikale Lasje, Jezus Kristus superzvezda in Briljantina. V svoji interpretaciji zgodbe se je odločil, da jo bo prikazal s strani argentinskega ljudstva in njihovih občutkov ob izgubi svoje ikone.
»Zgodbo sem hotel prikazati drugače, zato sem se odločil, da jo bom prikazal skozi oči popotnikov, ki na železniški postaji izvedo novico o smrti svoje kraljice. Evitina smrt je v Argentini povzročila paralizo. Vse se je ustavilo, vse se je zaprlo, zato sem želel upodobiti zgodbo ljudi in njihovega trpljenja.«
Na popoldanski vaji tri ure pred premiero je bilo razvidno, da so Križanke več kot primerno prizorišče za uprizoritev Evitinega popotovanja. Čeprav zadnja vaja ni potekala brez manjših napak, je koproducent Oli Sones zagotovil, da bo zvečer vse tako, kot mora biti. »Trenutno pilimo še zadnje stvari. V dnevni svetlobi je vse videti nekoliko drugače, zvečer bodo naredile svoje še luči in se bo vse postavilo na svoje mesto.«
To se je tudi zgodilo. Ob vstopu v Križanke je ljudi na odru pričakala stara železniška postaja in z zvoki piskajočih lokomotiv vse prihajajoče popeljala v duh petdesetih let. Pod starimi plakati, na katerih se je večinoma bohotil obraz Eve Perón ali napis Viva Evita, so nastopajoči že ob vstopu občinstva čakali na vlak: na oder so prihajali s kovčki, si prižigali cigarete in brali stare časopise.
Predstava se začne z uvodno pesmijo A Cinema in Buenos Aires, 26 July 1952 , ki jo prepevajo potniki, ko izvejo novico o smrti svoje oboževane Evite. Zgodba se skozi znane pesmi nadaljuje s Chejevim ciničnim ogorčenjem nad nastalo farso in pripovedovanjem Evitine zgodbe od začetka do konca.
Vrhunec večera je zagotovo slovita pesem Don't Cry for Me Argentina, ko se Catriana Sandison v beli obleki povzpne po stopnicah in naslavlja občinstvo kot svojo množico.
Sandisonova je vlogo Evite dobila ravno zaradi te pesmi. »Ko je na avdiciji zapela znani refren, sem vedel, da bo ona moja Evita,« je po premieri dejal Rand. Nastopila je že v številnih muzikalih in posodila glas raznim filmom ( Pirati s Karibov, Mamma Mia!, Da Vincijeva šifra). Na odru Križank je delovala suvereno in predstavila Evito skozi vse faze življenja.
Na vlogo latinske kraljice ljudskih src se je pripravila z veliko raziskovanja in branjem njenih avtobiografij. »Poskušala sem jo razumeti. V življenju je prestala toliko različnih stvari, da se mi je zdelo pomembno pokazati vse te njene stopnje, ko je iz mladega in naivnega dekleta postala ikona.«
»Bili so trenutki čiste tišine«
Čeprav so se polne Križanke med določenimi odseki z aplavzom poklonile nastopajočim, so na glavni odziv počakale do konca. »Večina muzikalov je velikih in glasnih, na koncu se občinstvo pridruži petju in plesu, Evita pa ni muzikal, v katerem se nastopajoče nagradi po vsaki pesmi. Bili so trenutki čiste tišine, ki se je nastopajoči navadno bojimo, vendar je tukaj odigrala svojo vlogo. Počutila sem se, kot da so vsi z nami, z Evito,« je dodala Sandisonova.
»Stoječe ovacije, ki smo jih prejeli na koncu, so bile neverjetne!« je bil nad odzivom občinstva navdušen tudi Rand, ki mu je Evita poleg Jezusa Kristusa superzvezde najljubši muzikal. »To je neverjetna zgodba, še posebej, ker je resnična. Iz nič je postala najmočnejša ženska ne samo v Argentini, ampak v vsej Južni Ameriki.«
Cheja, ki ima vlogo pripovedovalca zgodbe, je za ljubljansko postavitev prevzel Joel Harper - Jackson, ki je do zdaj nastopil že v muzikalih Rent, Jezus Kristus superzvezda, Aladin, Pepelka, Kabaret itd. Vloga Juana Peróna je bila tokrat zaupana Kevinu Stephenu Jonesu, odličnemu opernemu pevcu, ki je do zdaj pel v več kot dvajsetih operah.