Exodos: Na križišču kultur

Prihaja 18. mednarodni festival sodobnih odrskih umetnosti, ki bo od 14. do 25. 4. potekal na različnih lokacijah v Ljubljani.

Objavljeno
04. april 2013 19.11
Maja Megla, kultura
Maja Megla, kultura

Toliko (ko)producentov, kot se jih je zbralo na tiskovni konferenci ob predstavitvi festivala je redko sedlo za skupno mizo in združilo moči: Cankarjev dom, Muzeji in galerije mesta Ljubljane, Slovensko mladinsko gledališče, Lutkovno gledališče Ljubljana, Bunker z njihovo Staro elektrarno, Svetlobna gverila, Gledališče glej, Španski borci.

Od nedelje 14. aprila, ko bo festival odprla predstava Mareta Bulca v Stari elektrarni (na temo stanja v državi in smiselnosti izselitve iz nje) bo do 25. aprila zapolnila ne samo ljubljanske dvorane, temveč tudi galerije (z razstavo) in javne prostore (s svetlobnimi napisi).

Zakaj gledališki festival v galerijah, se boste morda vprašali. Pred leti so se organizatorji odločili za korenite spremembe dotedanjega festivala, ki se je začel leta 1994. Novega so zasnovali bienalno, na vsaki dve leti, ob tem pa ga zaupali v roke umetniku, ki se v svoji ustvarjalnosti izraža ne samo gledališko, temveč tudi vizualno ali celo multimedijsko, še kot pisec ali celo teoretik.

Po belgijskem umetniku Janu Fabru pred dvemi leti so tokrat povabili Britanca Tima Etchellsa, umetniškega direktorja priznane britanske gledališke skupine Forced Entertainment.

Njegova vizualna dela so že na ogled v Jakopičevi galeriji na razstavi, tej pa bodo od danes dodani neonski napisi, ki bodo zasijali v javnih prostorih (izložbe, gradbišče Šumijevega kvarta, nekdanja galerija Kapsula idr.).

Etchellsev gledališki čut bo obarval izbor predstav, ki jih je opravil kot selektor in pripravil izbor kakovostnih štirinajst predstav pod naslovom Odrska imena sedanjosti in prihodnosti. »Preproste, zelo preproste, varljivo preproste, popolnoma kompleksne,« je opisal izbrane predstave. »Nekatere umetnike v programu sem gledal, se z njimi pogovarjal in celo sodeloval več kot le nekaj let. Druge sem videl le enkrat, jih le bežno srečal ali pa sploh ne - a ta srečanja so vzbudila žejo po tem, da bi videl in vedel več.«

Osrednjem delu festivala so organizatorji dodali spremljevalnega s sekcijo Fokus, ki predstavlja plesno solo produkcijo Azije (Filipini, Indija, Japonska idr.). Pod imenom Vzhajajoča imena Azije je nastala po izboru kuratorja Tang Fu Kuena. »Gre za generacijo dobro izšolanih azijskih koreografov, ki zdaj v svojih 20-ih in 30-ih letih delujejo po vsem svetu,« pojasnjuje svoj izbor. »Blizu jim je močna samorefleksija, konceptualen pristop k temam in snovem, hkrati pa nam znajo izvabiti užitek ob plesu, gibu ali zgolj telesu na odru.«

Festival bo kot blogar vsak dan spremljal Jure Novak na njihovi spletni strani. Vstopnico so že na voljo v Cankarjevem domu in uro pred vsakokratno predstavo.