Festival komedije: žlahtna sta Vesna Pernarčič in Matjaž Tribušon

Zmagovalni uprizoritvi komedij sta 39 stopnic in Nežka se moži.

Objavljeno
26. marec 2012 09.06
Slavko Pezdir, kultura
Slavko Pezdir, kultura
Z razglasitvijo nagrajencev strokovne žirije in občinstva so sinoči v Slovenskem ljudskem gledališču v Celju končali 21. dnevi komedije. Za konec festivala so si udeleženci v spremljevalnem programu ogledali še slovensko-hrvaško komedijo Maks seks šop, ki jo je po Petru Turriniju priredil in režiral Samo M. Strelec.

Strokovna žirija, ki ji je predsedoval komediograf in dramaturg Tone Partljič, v njej pa sta sodelovala še filmski režiser Janez Lapajne in direktorica Muzeja novejše zgodovine v Celju Tanja Roženbergar Šega, je za najžlahtnejše stvaritve v osmih tekmovalnih uprizoritvah po izbiri selektorice Tatjane Doma soglasno nagradila naslednje umetnike: za najboljšo uprizoritev komedije v celoti oziroma žlahtno komedijo 21. dnevov komedije je razglasila slovensko praizvedbo komedije Patricka Barlowa in Johna Buchana 39 stopnic v režiji Jaše Jamnika in produkciji Špas teatra iz Mengša. »Štirje zlasti za komedijo talentirani igralci so s preoblekami, situacijsko komedijo, uporabo rekvizitov in odrsko inovativnostjo napolnili in razživeli komedijsko dogajanje ne le v okviru scene, ampak tudi zaodrja in s tem občinstvu darovali duhovito, gledališko impulzivno in všečno komedijo ter parodijo, ki v bistvu presega tudi literarno predlogo.«

Za režijo gornje žlahtne komedije 39 stopnic je žirija z nazivom žlahtnega režiserja nagradila Jašo Jamnika in to utemeljila z naslednjim: »Njegova režija parodije in lepljenke iz Hitchcockovih filmov je odlično razigrala igralski kvartet in v silovitem tempu ter ritmu ob mnogih detajlih vodila domiselno in intenzivno komedijsko dogajanje. Tako se komedija s sugestivno prezenco razširi tudi onkraj omejenega scenskega prostora v zaodrje in avditorij.«

Žlahtna komedijantka letošnjih dnevov komedije je postala Vesna Pernarčič z vlogo Emmi Rothner v slovenski praizvedbi dramatizacije romana Daniela Glattauerja Proti severnemu vetru v režiji Alena Jelena in soprodukciji PG Kranj in MG Ptuj. »Igralka je na omejenem scenskem prostoru postopoma razkrivala čustvene plasti Emmi Rothner od igre virtualnega dopisovanja do vznemirjenosti in skoraj tragične osamljenosti ter odpovedi z odlično kontroliranimi humornimi toni, izbruhi in v bistvu s komičnimi sredstvi izrazila eksistencialno stisko sodobne žene.« Žlahtni komedijant pa je postal Matjaž Tribušon z vlogo Charlesa Smitha v slovenski praizvedbi Novembra Davida Mameta v režiji Matjaža Zupančiča in izvedbi SNG Drame Ljubljana. »Igralec je farsično osebo ne preveč inteligentnega predsednika Združenih držav Amerike oblikoval intelektualno obvladano, v drži in besedi komično in satirično, vendar tudi z dozo človeške topline, ki zaradi funkcije, sodelavcev, bližajočih se volitev in raznih ciničnih pritiskov seveda ne more zaživeti.«

Festivalsko občinstvo je z najvišjo povprečno oceno (4,85) razglasilo za žlahtno komedijo občinstva krstno uprizoritev komedije Nežka se moži Vinka Möderndorferja v režiji Jake Andreja Vojevca in izvedbi ljubljanske SNG Drame. Po glasovih je le za dve desetinki (4,83) zaostala krstna uprizoritev Sljehrnika Iztoka Mlakarja v režiji Vita Tauferja in soprodukciji SNG Nova Gorica in Gledališča Koper. Za komedijante posameznih tekmovalnih večerov je občinstvo izglasovalo Borisa Ostana, Uroša Smoleja, Andreja Murenca (v dveh vlogah oz. uprizoritvah), Vesno Pernarčič, Iztoka Mlakarja, Matjaža Tribušona in Jurija Zrneca.

Strokovna žirija Tatjana Doma, Boris Kobal in Tina Kosi pa bienalnega žlahtnega komedijskega peresa letos že četrtič v zgodovini festivala ni podelila nobenemu od (desetih) novih besedil v konkurenci. Pisci komedij imajo zdaj časa do 30. septembra 2013, da se potegujejo za omenjeno nagrado na Dnevih komedije 2014. Žlahtna komedijantka Vesna Pernarčič Foto Matej Družnik Žlahtni komedijant Matjaž Tribušon Foto Igor Modic Slovenija, Ljubljana, 13.07.2004, 13.Julij2004, Portret Matjaž Tribušon, igralec. Foto: Igor Zaplatil/DELO