Koreografija poslovilnih pisem

ImPuls Tanz na Dunaju: 126.500 obiskovalcev in 98-odstotna zasedenost dvoran.

Objavljeno
24. avgust 2016 14.46
Milan Ilić
Milan Ilić

Štirinajstega avgusta se je po mesecu dni scenskih predstav in drugih dogodkov končal ­festival ImPuls Tanz. Sklepna predstava je bila praizvedba Goodbye­ japonsko-avstrijskega­ umetnika Michikazuja Matsune­ja v dunajskem gledališču Schauspielhaus, ki je bila že veliko­ prej razprodana.

Razprodane so bile tudi številne druge predstave enega pomembnejših festivalov na področju sodobnega plesa in scenskih uprizoritev.

Enajstega avgusta je bil v dunajskem Kasinu na trgu Schwarzenberg izveden performans Prihodnje branje v betonu in kamnu (Future Read in Concrete and Stone) Bojana Đorđeva iz Srbije, ki nas vrača v obdobje SFR Jugoslavije. Predstava je kombinacija piknika, prostovoljnega dela in potovanja skozi partizanske gozdove nekdanje države. Trije prepoznavni partizanski spomeniki na Kadinjači, Kozari in Sutjeski so izhodišče za performans, v katerem sodelujejo gledalci.

Gre za izzivalen koreografski eksperiment na presečišču arhitekture, likovne umetnosti, urbane ureditve in gledališča. Đorđev poudarja, da to delo ni nastalo zaradi nostalgije. Meni, da moramo imeti v mislih, da je nekdanja Jugoslavija napredovala, dokler je imela avantgardne ideje, ter da se je njen padec začel, ko je konec šestdesetih opustila te ideje.

Michikazu Matsune je na kratko opisal dogajanje v predstavi Goodbye. »Berem in plešem poslovilna pisma nekaterih znanih in manj znanih ljudi,« je dejal in dodal, da se po poslovilnem pismu v odnosu avtorja pisma in tistega, ki mu je namenjeno, vedno začne nekaj novega. Včasih pride do ponovnega snidenja, pogosteje pa do žalostnega konca odnosa.

V Matsunejevem zvitku pisem je med drugim pismo Marije Terezije, ki ga je napisala hčeri Mariji Antoaneti, ko se je po poroki s francoskim prestolonaslednikom preselila v Francijo. Tu je tudi pismo Kurta Cobaina pred samomorom, pa pismo slepega človeka svojemu preminulemu psu ...

Uvod v prihodnji festival

Letošnji ImPuls Tanz je imel 126.500 obiskovalcev, napolnjenost predstav je bila 98-odstotna. »O prihodnjem ImPuls Tanzu vam ne morem veliko povedati, ker sem še vedno zaposlen z letošnjim,« je povedal direktor festivala Karl Regensburger na predzadnji festivalski dan. Leta 1984 je s koreografom Ismaelom Ivom ustanovil ta festival.

Regensburger priznava, da je v zadnjih letih zanj največji izziv financiranje festivala. »Utrujen sem od floskule, 'bodite srečni, da dobite enako vsoto kot prejšnja leta'.« Proračun letošnjega Impuls Tanza je bil 5,5 milijona evrov. Polovico so ustvarili z lastnimi sredstvi.

Kljub temu smo od Regensburgerja izvedeli, da bo kanadska plesalka in koreografinja Marie Chouinard v začetku junija prihodnje leto v glavnem mestu Spodnje Avstrije St. Pölten predhodnica prihodnjega ImPuls Tanza. Mesec pred začetkom festivala bo v tem mestu s svojo skupino izvedla Pomladno obredje, interpretacijo Igorja Stravinskega.