Lutkovni bienale: grand Prix predstavi Meso ali razodetje

V obilju raznovrstnih žanrov, zvrsti in formatov se prepoznava ozaveščenost o specifičnosti lutkovnega medija.

pon, 26.09.2011, 19:01

Meso ali razodetje v režiji Jerneja Lorencija je dobitnik letošnje nagrade za najboljšo uprizoritev (Grand Prix) na bienalu lutkovnih ustvarjalcev, ki je potekal v Mariboru. Kot je zapisala žirija predstava s sodobnimi uprizoritvenimi sredstvi in povsem netradicionalno nagovarja odrasle gledalce k preiskovanju lastne eksistence in nujnosti izpovedi v krizni situaciji v trenutku pred smrtjo. Ta postmodernistična predstava s citati iz razvoja evropske civilizacije, vse od Svetega pisma in Izpovedi svetega Auguština do predstave Apocalypsis cum figuris Jerzyja Grotowskega, ustvarja izrazito avtonomen, grotesken svet na pregibu med kolektivnim in subjektivnim nezavednim.

Kot so ob zaključku bienala dejali člani strokovne žirije Karel Makonj, Barbara Orel in Uroš Trefalt se v obilju raznovrstnih žanrov, uprizoritvenih zvrsti in lutkovnih formatov, namenjenih širokemu krogu gledalcev, vse od malčkov v tretjem mesecu starosti do odraslega občinstva, prepoznava ozaveščenost o specifičnosti lutkovnega medija. Tega usmerja vizija o vpetosti lutkarstva v polje sodobnih scenskih umetnosti, kar dokazujejo ne samo tekmovalne predstave temveč tudi spremljevalni program, ki prav tako prinaša zavidljivo kakovostno raven uprizoritev.

Nagrada za režijo je pripadala Marek Bečku za režijo predstave Sneguljčica v produkciji Mini teatra, saj se »ne zateka v uporabo ali celo zlorabo pravljic, pri katerih se pogosto izgubi osnovni motiv boja med dobrim in zlim, temveč ta arhetipski motiv ohranja, pravljico humorno aktualizira in jo umesti v sodobno globalizirano družbo«. Elena Volpi in Aljaž Jovanovič sta za isto predstavo prejela nagrado za igro in animacijo, saj sta se odlikovala z medsebojno uigranostjo in pristnim stikom z občinstvom.

Nagrado za likovno podobo so podelili Silvanu Omerzuju za likovno podobo predstave Prepovedane ljubezni v koprodukciji Lutkovnega gledališča Ljubljana in Gledališča Konj, saj izkazuje tipične avtorske poteze, značilne za Omerzujevo likovno pisavo, to pa so zanimanje za figurativno lutko, objekt, kinetične mehanizme in avtomate, ki so minimalistično in celo asketsko uporabljeni ter se obenem razpirajo v kontrastu med natančno izvedenim detajlom in monumentalno zastavljeno gesto.

Matija Solce je bil nagrajen za glasbo v interakciji z animacijo predmetov in sicer v predstavi Štirje muzikanti Lutkovnega gledališča Ljubljana, to gledališče pa je v koprodukciji z Dudapaiva Company prejelo tudi posebno nagrado za koherentno izvedbo uprizoritvene zamisli v predstavi Love Dolls, ki je združil različne žanre in vrste scenskih umetnosti ter demonstriral široki spekter možnosti lutkovnega gledališča za mladino in odrasle.

Posebno nagrado sta prejela tudi Peter Kus in Darko Korošec za izvirne inštrumente v predstavi Pojoči grad v koprodukciji Foruma Ljubljana, Invide in Zavoda Federacija Ljubljana, saj so improvizirani inštrumenti s svojo izvirnostjo, duhovitostjo obenem pa s preprostostjo spodbujajo gledalčevo domišljijo in igrivost, ki je tako pomembna v sodobnem gledališču.

Prijavi sovražni govor