Spletna mesta Dela, d. d., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij
Spletna mesta Dela, d. d., (slovenskenovice.si, delo.si, deloindom.si, polet.si, ddom.si, pogledi.si) uporabljajo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Ali soglašate z namestitvijo piškotkov na omenjenih straneh? V redu Omejujem piškotke Želim več informacij

Lutkovni bienale: grand Prix predstavi Meso ali razodetje

V obilju raznovrstnih žanrov, zvrsti in formatov se prepoznava ozaveščenost o specifičnosti lutkovnega medija.

pon, 26.09.2011, 19:01

Meso ali razodetje v režiji Jerneja Lorencija je dobitnik letošnje nagrade za najboljšo uprizoritev (Grand Prix) na bienalu lutkovnih ustvarjalcev, ki je potekal v Mariboru. Kot je zapisala žirija predstava s sodobnimi uprizoritvenimi sredstvi in povsem netradicionalno nagovarja odrasle gledalce k preiskovanju lastne eksistence in nujnosti izpovedi v krizni situaciji v trenutku pred smrtjo. Ta postmodernistična predstava s citati iz razvoja evropske civilizacije, vse od Svetega pisma in Izpovedi svetega Auguština do predstave Apocalypsis cum figuris Jerzyja Grotowskega, ustvarja izrazito avtonomen, grotesken svet na pregibu med kolektivnim in subjektivnim nezavednim.

Kot so ob zaključku bienala dejali člani strokovne žirije Karel Makonj, Barbara Orel in Uroš Trefalt se v obilju raznovrstnih žanrov, uprizoritvenih zvrsti in lutkovnih formatov, namenjenih širokemu krogu gledalcev, vse od malčkov v tretjem mesecu starosti do odraslega občinstva, prepoznava ozaveščenost o specifičnosti lutkovnega medija. Tega usmerja vizija o vpetosti lutkarstva v polje sodobnih scenskih umetnosti, kar dokazujejo ne samo tekmovalne predstave temveč tudi spremljevalni program, ki prav tako prinaša zavidljivo kakovostno raven uprizoritev.

Nagrada za režijo je pripadala Marek Bečku za režijo predstave Sneguljčica v produkciji Mini teatra, saj se »ne zateka v uporabo ali celo zlorabo pravljic, pri katerih se pogosto izgubi osnovni motiv boja med dobrim in zlim, temveč ta arhetipski motiv ohranja, pravljico humorno aktualizira in jo umesti v sodobno globalizirano družbo«. Elena Volpi in Aljaž Jovanovič sta za isto predstavo prejela nagrado za igro in animacijo, saj sta se odlikovala z medsebojno uigranostjo in pristnim stikom z občinstvom.

Nagrado za likovno podobo so podelili Silvanu Omerzuju za likovno podobo predstave Prepovedane ljubezni v koprodukciji Lutkovnega gledališča Ljubljana in Gledališča Konj, saj izkazuje tipične avtorske poteze, značilne za Omerzujevo likovno pisavo, to pa so zanimanje za figurativno lutko, objekt, kinetične mehanizme in avtomate, ki so minimalistično in celo asketsko uporabljeni ter se obenem razpirajo v kontrastu med natančno izvedenim detajlom in monumentalno zastavljeno gesto.

Matija Solce je bil nagrajen za glasbo v interakciji z animacijo predmetov in sicer v predstavi Štirje muzikanti Lutkovnega gledališča Ljubljana, to gledališče pa je v koprodukciji z Dudapaiva Company prejelo tudi posebno nagrado za koherentno izvedbo uprizoritvene zamisli v predstavi Love Dolls, ki je združil različne žanre in vrste scenskih umetnosti ter demonstriral široki spekter možnosti lutkovnega gledališča za mladino in odrasle.

Posebno nagrado sta prejela tudi Peter Kus in Darko Korošec za izvirne inštrumente v predstavi Pojoči grad v koprodukciji Foruma Ljubljana, Invide in Zavoda Federacija Ljubljana, saj so improvizirani inštrumenti s svojo izvirnostjo, duhovitostjo obenem pa s preprostostjo spodbujajo gledalčevo domišljijo in igrivost, ki je tako pomembna v sodobnem gledališču.

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se