Perspektiva, zapiše v spremnem besedilu mednarodni umetniški kolektiv Superamas, je ključna beseda predstave Teater. Toda dozdevno obračanje perspektive, predvsem med Zahodom in Vzhodom, v tej predstavi daje dvoumne, če ne škodljive rezultate.
Kot prvo od perspektiv avtorji uvedejo slikarsko perspektivo
Od orientalističnega drugega prestopimo v drugi svet – second life, kamor so avtorji v skladu s prežvečeno mislico »svet je en sam teater preobilja digitalnih podob« (kakor da!) duhovito, drzno in odbito, v resnici pa preračunljivo varno, postavili politično tako ali drugače mrtve like in jih med seboj povezali drugače, kot bi bilo to mogoče v »trdi« realnosti.
Kako? Ja tako, da so zahodni in vzhodni pogled preprosto obrnili in konfliktna politična žarišča z Bližnjega vzhoda in Libije prestavili v Belgijo. Ulice srčike Evrope pod vladavino belgijskega kralja tako obvladuje nasilje, da bi rešila konflikt, pa s človekoljubnimi nameni in demokracijo na ustih posreduje mediteranska zveza natanko tistih držav, v katerih je v dejanskosti tovrstna situacija del vsakdanjika.
Ostrih političnih tem, kot jih je pograbila skupina Superamas, se je, rečeno posplošeno, mogoče lotiti na dva načina, ki ju pogojujejo izobraženost, temeljit premislek in inteligentna izvedba: bodisi z ostrim resnobnim pristopom skupine DV8 bodisi z rezko ironičnostjo dueta South Park.
Superamas v predstavi Teater s poenostavljeno preslikavo Zahoda na Vzhod in obratno generira zahodne in vzhodne stereotipe, in sicer da je vsaka od kultur hegemona (zahodna umirjeno civilizirana, vzhodna pa razbijaško nasilna), pri čemer je »igriva« perspektiva umetniškega kolektiva Superamas zgolj eden od zahodnih pogledov, in sicer impotenten, ciničen zahodni pogled, s katerim se – sodeč po zadovoljni odzivnosti precejšnjega dela premiernega občinstva – ni težko identificirati in je mogoče v proizvedenem humorju, četudi dejansko moriji razuma in duha, prav udobno uživati.