Pred premiero Dance Amore 

Po desetletju ponovna združitev plesalcev, v glavni vlogi namesto Katarine Venturini Melinda Törökgyörgy Škufca

Objavljeno
07. september 2017 18.15
Saša Bojc
Saša Bojc

»Gremo na svoja mesta. Ljubezen nas zadane! In gremo: pet, šest, sedem, osem ... Pokažite več energije! V izražanju morate tako pretiravati, da se ob tem ne počutite več dobro,« so bila glasna navodila Jurija Batagelja, režiserja, koreografa in avtorja izvirne plesno-gledališke predstave Dance Amore (Zapleši ljubezen!), skupini 23 plesalcev med zadnjimi vajami v ljubljanskem Plesnem centru Fredi. Jutri pa bo na odru Ga­llusove dvorane v ljubljanskem Cankarjevem domu premiera te dopolnjene in izpopolnjene različice predstave The 50's Show izpred desetletja.

Čeprav so bili tokrat še na parketu plesne dvorane na obrobju Ljubljane, z okrnjeno sceno in plesalci v večinoma črnih vadbenih oblačilih, je bilo v hipu mogoče zaznati vso živost zgodbe s prepletajočimi življenjskimi usodami različnih likov na ulici na obrobju Brooklyna v New Yorku v zlatih 50. letih. Ko je po še nekaj napotkih Jurija Batagelja iz prenosnega računalnika zabrenkala melodija That's Amore ter se razlegel glas Deana Martina z začetnimi verzi In Napoli where love is king/ When boy meets girl here's what they say, se je začela skupinska plesna scena s Kubancem Luisom, kraljem salse in čačačaja, in Rito, priljubljeno plesalko in igralko iz broadwayskih muzikalov ter Jackovim dekletom, v središču. Jasno je bilo videti, kako ju je ulica združila že ob njunem prvem srečanju in tako prekinila poulično rutino, zaradi katere je bil dan enak dnevu. Ljubezen je odzvanjala tako v plesnih korakih kot v napevih That's Amore. Ko so po nekaj ponovitvah zgodnjepopoldansko vadbo sklenili z več ponovitvami sklepnega priklona gledalcem, se je jasno pokazalo predvsem, da Jurij Batagelj začrtal vse prav do zadnjega koraka.

Za deset let več izkušenj

Zamisel, da bi se zasedba njegove plesne predstave The 50's Show po desetletju znova združila v izpopolnjeni različici in pod novim naslovom Dance Amore, je začela tleti pred letom in pol. Razmišljal je, kako bi znova zbral plesalce, s katerimi so tedaj prav tako iz čistega entuziama in na odru Gallusove dvorane postavili enourno plesno predstavo (premiera je bila v Sofiji v Bolgariji), ki pa je bila po Batageljevih besedah prej povprečna kot popolna. V njej je bilo veliko napak, marsikaj ni bilo dovolj domišljeno, a je odziv občinstva presegel njihova pričakovanja. Čeprav so se jim z njo odpirala vrata v tujino, so se tega ustrašili, in ker so povrhu tedaj še aktivno tekmovali, si niti niso mogli privoščiti, da bi dragoceni čas porabljali za plesanje v predstavi. A da se je vse skupaj tako končalo, Batagelju ni dalo miru, navaja poglavitni vzrok za nastanek novega plesnega spektakla, s katerim želi predvsem slovenskemu občinstvu predstaviti najboljše, kar v plesu premore Slovenija in ne nazadnje tudi svet. V njej ne nastopajo samo legende slovenskega vrhunskega plesa, temveč hkrati tudi evropski in svetovni prvaki ter finalisti prestižnih tekmovanj, kar je po Batageljevih besedah podobno, kot če bi v enem filmu zaigrali Brad Pitt, Al Pacino, George Clooney in Robert de Niro. Prav to, kako si bodo zdaj po večini plesni učitelji oziroma trenerji in plesni sodniki v svojih prenatrpanih urnikih lahko vzeli čas še za vaje in predstavo, opisuje za največji izziv. »Med nami je tudi deset novih članov in prav ti mladi plesalci so prinesli mladostno energijo, ki se lepo dopolnjuje z našimi mnogo bogatejšimi izkušnjami, prav ta kombinacija vseh teh energij pa predstavi poklanja svoj čar. Posebna pa je še v nečem: ni ne muzikal ne samo plesna predstava, ampak nekakšen hibrid. Ples je v ospredju, igra in petje pa sta na drugem mestu. Toda plesalci nastopajo v karakternih vlogah in povsem drugače kot pri tekmovalnem plesu svoje znanje, ki so ga pridobivali vso kariero, kažejo skozi svoj lik,« dodaja sogovornik.

Krasen opomnik

V Dance Amore jih nastopa 24, predstava traja uro in pol, premore devetnajst scen in večina od njih po nekaj plesnih točk, vse skupaj pa v celotno zgodbo povezuje napovedovalec in plesalec Domen Valič, ki je besedilo tokrat napisal v verzih, predlanska finalistka šova Slovenija ima talent, pevka Zala Smolnikar pa bo nastopila s svojimi pevskimi vložki. Vse to predstavi poklanja še dodatno spevnost, je prepričan Valič, Jurij pa je po njegovih besedah našel tudi krasen preplet tega, kdaj pripovedovalec vstopi in pove zgodbo in kdaj jo samo odpleše. »Že naslov Zapleši ljubezen govori tudi o ljubezni do plesa. Vemo, da obstaja veliko različnih ljubezni, in čeprav na to temo poznamo veliko motivacijskih stavkov, nanje, ko nam je hudo ali pa smo slabe volje, pozabimo. Zato se mi ta predstava zdi krasen opomnik. Zadaj ni velike filozofije, temveč le užitek, ljubezen in vrhunski ples. Mnogo lepih stvari je v predstavi, ob katerih se ti naježi koža, denimo tam, kjer zaigra Carmina Burana, pa tudi takrat, ko smo vadili ta poklon, sem začutil izjemno skupinsko energijo. Ples ni moja prva ljubezen v življenju, a je zelo pomembna, in kot ugotavljam, ima telo neverjeten spomin, saj tisto iz prejšnje predstave znam še danes,« je nizal svoje občutke in vtise Domen Valič, sicer član igralskega ansambla Mestnega gledališča ljubljanskega.

Nostalgičen trenutek

Batagelj je že na začetku vedel, komu bo namenil katero vlogo – tisto, ki se najbolj prilega značaju posameznika. Tako je Andrej Škufca tudi tokrat obdržal obleko glavnega lika, kralja salse in čačačaja, Kubanca Luisa, medtem ko v glavni ženski vlogi, vlogi plesalke in igralke iz broadwayskih muzikalov Rite pleše njegova sedanja (življenjska) soplesalka Melinda Törökgyörgy Škufca.

Za Andreja je bila ponovna združitev s soplesalci zelo nostalgičen trenutek, saj ima na The 50's Show zelo lepe spomine. Vedel je, v kaj se podaja, zato je bilo po eni strani vse skupaj staro, po drugi pa novo. Od prvotne zasedbe ni Katarine Venturini, s katero sta odplesala glavno vlogo Luisa in Rite, tako da je hkrati tudi novo, ker ju plešeta z Melindo. »Ker sem najstarejši v predstavi, je bilo zame vse skupaj kondicijsko precej naporno. Večinoma delamo kot plesni trenerji, učitelji in plesni sodniki in kar tako brez cilja se človek več ne spravi na intenzivni trening. Z leti pa izgubljaš moč, čeprav se občutek in čistost giba ohranita, a prav ta predstava z vlogami je vlila dovolj motivacije, adrenalina in zanosa za ves anaeroben napor. Pred desetimi leti smo bili deset let mlajši in zato bolj zaletavi, zdaj pa smo bolj izkušeni in tehnično izpopolnjeni, kar predstavi poklanja dodatno vrednost. Takšne predstave uspejo v vseh državah, saj lepe stvari, med katere spada tudi ples, ljudem sedejo v srce,« je prepričan Andrej Škufca.

 



Predstava ima celo častnega pokrovitelja – predsednika države Boruta Pahorja, določeno število vstopnic pa bodo razdelili tudi med otroke iz socialno ogroženih družin. Avtor predstave Jurij Batagelj poudarja, da se še danes spominja, kakšen vtis je nanj v njegovem otroštvu naredil ples, zato si želi to izkušnjo omogočiti čim več otrokom, saj ples lahko obrne življenje predvsem v pozitivno smer. Poleg tega predstava, v kateri plesalci igrajo tudi vloge, odpira drugačen, bolj »kul« pogled na latinskoameriške in standardne plese in plesalce, ki se drugače z vsem svojim bliščem današnjim mladim morda zdijo precej čudaški, je prepričan. K vsemu temu (njegova žena) Jagoda Batagelj, ki je pred kratkim v televizijskem šovu Zvezde plešejo tekmovala s pevcem skupine Čuki Jernejem Tozonom, dodaja, da ljudje hrepenijo po sprostitvi in užitku, kakršnega prinaša ples. »Zato so šovi, kot so Zvezde plešejo, tako zelo priljubljeni. Tudi naša predstava je vesela, lahkotna in hkrati premore dramatičnost, zato sem prepričana, da bodo v teh 90 minutah tudi zaradi vseh teh znanih napevov in melodij uživali tako otroci kot odrasli in pri tem pozabili na vsakdanje skrbi. Tudi meni pomeni veliko, da po predlanskem koncu tekmovalne kariere in premoru zaradi rojstva hčerke lahko spet intenzivno plešem in se v plesnem smislu razvijam še danes,« opisuje pozitivne strani predstave zanjo osebno. In kdaj se po treh predstavah v Ljubljani konec tedna obetajo naslednje? »Načrte za naprej že imamo, a ne bi radi vnaprej obljubljali. A ker je precej edinstvena predstava, mislim, da bo zanimanje veliko,« je optimistično sklenil pričakovanja idejni in plesni vodja Jurij Batagelj.