Smeha za četrt stoletja

Še vedno brez državne pomoči, a z zadovoljim občinstvom, bodo Dnevi komedije v SLG Celje doživeli svojo 25-to izdajo

Objavljeno
23. februar 2016 12.49
Posodobljeno
23. februar 2016 13.00
Dnevi komedije
Brane Piano
Brane Piano
Celje - Festival Dnevi komedije v Slovenskem ljudskem gledališču Celje je edini gledališki festival pri nas, ki ponuja ogled najboljših komedij preteklega leta. Letošnji dnevi komedije, ki bodo ob koncih tedna med 3. in 19. marcem, ponujajo osem tekmovalnih komedij, ki jih je izmed 17 prijavljenih uprizoritev večine poklicnih in obeh nepoklicnih slovenskih gledališč izbrala selektorica Tatjana Doma.

Upravnica SLG Celje Tina Kosi se je ob jubileju festivala spomnila Marjana Bačka, zdaj že upokojenega dramskega igralca celjskega gledališča, ki je sprožil nastanek festivala. Bačko je pred četrt stoletja navrgel, da bi bilo dobro v Celje pripeljati še druga gledališča, ki gojijo komedijo. Zamisel sta podprla takratna upravnik Borut Alujevič in umetniški vodja Blaž Lukan in rodil se je festival Dnevi komedije. V minulih letih je zrasel v pomemben slovenski gledališki dogodek, ki vsako leto v Celje pripelje vrhunske ustvarjalce gledališč iz vse Slovenije, a še vedno ostaja tudi brez državne pomoči. Tina Kosi meni, da gre pač za podcenjevanje komedije kot zahtevne gledališke zvrsti, ker naj bi pač preveč zabavala in bila potemtakem komercialna. »A če pogledamo predstave, lahko kar letošnje, vidimo, da gre za izjemne gledališke stvaritve, ki jih občinstvo rado gleda. Ali naj gledališča ustvarjamo le druge zvrsti, ki morda ljudi manj privlačijo,« se sprašuje upravnica celjskega teatra.

Tatjana doma je za letošnje Dneve komedije torej izbrala osem najboljših komedijskih produkcij slovenskih gledališč iz preteklega koledarskega leta. Festival se bo začel 3. Marca z otvoritveno slovesnostjo in komedijo Trio Gašperja Tiča v režiji Jaka Ivanca in produkciji Gledališča Koper, zaključil pa se bo 19. marca s komedijo Staro za novo Borisa Kobala in Tina Vodopivca ter z zaključno slovesnostjo s podelitvijo nagrad.

Predstave tekmovalnega programa se bodo v Celju potegovale za nagrade za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega komedijanta leta, ki jih podeljuje tričlanska žirija ter za najboljšo komedijo po izboru občinstva, ki vsak večer izbere tudi komedijantko ali komedijanta večera.

Prvi konec tedna v marcu bo celjsko gledališče gostilo še predstavo Divjak Erlenda Loeja v režiji Aleksandra Popovskega in produkciji SiTi Teatra BTC in Krekerja ter Molièrovega Tartuffa v režiji Vita Tauferja in produkciji SNG Nova Gorica. Drugi konec tedna v macu bodo na sporedu Čudežna terapija Daniela Glattauerja v režiji Tijane Zinajić in produkciji MGL, Demokracija! Josifa Brodskega v režiji Matjaža Zupančiča in produkciji SNG Drama Ljubljana in Pašjon Iztoka Mlakarja v koprodukciji SNG Nova Gorica in Gledališča Koper. Zadnji konec tedna na festivalu bodo na programu Nostalgična komedija Vinka Möderndorferja v režiji Borisa Kobala in produkciji SLG Celje, komedija Večno mladi Erika Gedeona v režiji Sandyja Lopičića in produkciji Drame SNG Maribor, sobota pa bo nato namenjena zaključku in zaključni predstavi.

Takrat bodo razglasili tudi dobitnika oziroma dobitnico naziva žlahtno komedijsko pero. Bienalno nagrado v vrednosti 6 tisoč evrov bo prejela komedija Grelandija, katere avtorstvo pa naj bi do zadnjega dne ostalo skrivnost. Finančno nagrado, tako kakor še 20 tisoč evrov za izvedbo letošnjih dnevov komedije, prispeva Mestna občina Celje. »Letos nas bo festival stal 50 tisoč evrov in vse drugo smo zbrali s pokrovitelji ali bomo dobili od prodaje vstopnic,« pojasnjuje Tina Kosi. Z nekaj varčevanja jim je v SLG Celje tudi lanski in predlanski festival uspelo izpeljati brez izgube. Celjski Dnevi komedije so torej vsa leta prebili brez finančne pomoči ministrstva za kulturo in tako bo tudi letos.