V Mariboru premiera Frljićeve Medeje

Oliver Frljić se je v svojem prvem angažmaju v SNG Maribor osredotočil na položaj ženskega subjekta v sodobni družbi.

Objavljeno
13. januar 2017 11.19
V. U., STA
V. U., STA

V SNG Maribor bo drevi ob 20. uri v stari dvorani premiera Evripidove tragedije Medeja v režiji Oliverja Frljića. Ta se je v svojem prvem angažmaju v Mariboru osredotočil na položaj ženskega subjekta v sodobni družbi, naslovno vlogo pa zaupal prvakinji mariborske Drame Nataši Matjašec Rošker.

Evripidova Medeja v ospredje postavlja žensko, ki se ji po žilah pretaka božanska, človeška in čarovniška kri. V prvi vrsti je ženska, ki je iz popolnoma predane ljubezenske strasti zagrešila grozljive zločine, da bi ustoličila svojega junaka na prestolu in v zakonski postelji.

Akcent na obravnavanju spolne diskriminacije

»Večina ljudi, ki sem jim povedal, da bom delal Medejo, je pričakovala, da jo bom postavil v kontekst trenutne begunske krize, saj je Medeja tujec na različnih ravneh. A mene je zanimalo nekaj drugega, in sicer vrsta spolne diskriminacije, ki v naši družbi ni toliko vidna, saj je postala že del strukture,« je na novinarski konferenci pred premiero povedal hrvaški režiser Frljić, ki velja za enega najbolj provokativnih gledaliških ustvarjalcev bivše Jugoslavije.

Spomnil je, da so ženske danes uradno v enakovrednem položaju kot moški, a so v praksi, če na primer pogledamo število žensk v politiki, gospodarstvu in javnem življenju, daleč od tega. »Medejina emancipacija je bila mogoča, ker ji jo je omogočil moški. To sem poskušal narediti drugače. Ta Medeja ne pristaja na to, da je moški tisti, ki ustvarja pogoje za njeno emancipacijo in jo s tem dela odvisno od patriarhalnega modela,« je povedal.

»Beroč Medejo sem svoj interes osredotočil na položaj ženskega subjekta v sodobni družbi, subjekta, ki zaradi svoje spolne identitete spada v nek specifičen režim vidne in nevidne strukturalne diskriminacije. Zanimalo me je tudi, kako Medeja danes izvršuje svojo spolno vlogo – tako kot jo je napisal Evripid ali na nek drug način,« je dodal.

V predstavi poleg Nataše Matjašec Rošker igrajo Branko Jordan kot Jazon, Peter Boštjančič kot Kreon in Davor Herga kot Ajgej. V ostalih vlogah so še Maša Žilavec, Ivica Knez, Matija Stipanič, Mojca Simonič in Viktor Meglič. Dramaturg je Goran Injac, scenograf Igor Pauška, kostumografinja Sandra Dekanić.