Za uvod Donizettijev ljubezenski trikotnik

Mariborska opera: Komično delo Don Pasquale je koprodukcija z zagrebškim gledališčem.

Objavljeno
30. september 2016 16.03
Peter Rak, T. J.
Peter Rak, T. J.

Opera SNG Maribor začenja­ novo sezono s koprodukcijo­ z zagrebškim Hrvaškim narodnim gledališčem (HNK) – opero Don Pasquale­ Gaetana­ Donizettija v režiji­ Dore Ruždjak­ Podolski in pod dirigentsko taktirko Gianluce Martinenghija.

Dora Ruždjak Podolski se je po začetnem študiju grščine in latinščine posvetila študiju gledališke režije in radiofonije, tri leta je bila vodja dramskega programa Dubrovniškega poletnega festivala, na zagrebški Glasbeni akademiji in Akademiji dramske umetnosti pa predava o gledališki igri.

Do zdaj je režirala okoli sedemdeset dramskih, operetnih in opernih del, je tudi soustanoviteljica Gledališke skupnosti (zadruge) frustriranih režiserjev (Kufer), ki je prispevala k uveljavitvi številnih mladih umetnikov, režiserjev, igralcev, plesalcev in koreografov, od leta 2012 pa vodi še umetniško organizacijo Ruždjak in Perković (Ruper).

Je dobitnica številnih nagrad, med drugim za režije predstav Ljubezenski napoj, Čarobna piščal, Madame Buffault, Agrippina in La bohème, med njena odmevnejša gostovanja v tujini pa sodita denimo režija opere Nikola Šubić Zrinski v Operi v Torontu ter muzikala Chicago v Sankt ­Peterburgu.

Italijanski dirigent in pianist Gianluca Martinenghi je v Mariboru že gostoval, sicer pa je začel v torinskem Teatru Regio in nato več let deloval v Teatru Massimo v Palermu. Za njim je uspešna mednarodna kariera dirigenta in muzikologa (objavlja predvsem eseje o pianistični poustvarjalni praksi in glasbeni literaturi), med njegove pomembnejše poustvarjalne uspehe sodijo dirigiranje Bellinijevih oper Capuleti in Montegi ter Mesečnica, Donizettijevih oper Don Pasquale, Zvonček in Hči polka, Verdijeve opere Traviata in Orffove kantate Carmina Burana, posebno pohvalo občinstva in kritikov je prejel za interpretacijo Verdijevega Otella in Giordanove opere Andrea Chénier.

Opus Gaetana Donizettija velja za enega najpomembnejših dosežkov italijanske tradicije belcanta, s svojo zadnjo komično opero Don Pasquale pa je skladatelj dosegel vrh in prečiščeno ravnotežje med glasbenim izrazom in dramskim dogajanjem. Opero bi lahko označili tudi za komorno glasbenogledališko delo, v katerem nastopa le pet pevskih vlog.

Donizetti je po motivih commedie dell'arte in preizkušenem receptu razreševanja ljubezenskega trikotnika ustvaril komično delo o ljubezenskih in zakonskih peripetijah. V naslovni vlogi nastopata Giuseppe Esposito – med zadnjimi vidnimi kreacijami tega basbaritonista velja izpostaviti vlogo Bartola v Seviljskem brivcu v Komični operi v Savoni ter Operi v Modeni in lanski debut v palermskem Teatru Massimo v Cimarosovem opernem intermezzu Kapelnik – in Jaki Jurgec. Vlogo Malateste bosta izmenično interpretirala Jure Počkaj in Darko Vidic.

Simon Krečič, umetniški direktor mariborske Opere, o ponudbi za vsak okus in premieri, na katero so dolgo čakali.

Operna sezona v Mariboru nima svojega imena, ima pa svoje načelo.

Da, ponuditi nekaj za vsak okus. Od najbolj znanih in privlačnih naslovov do kakšne poslastice za operne sladokusce.

Kako boste z opernega odra ­nagovarjali gledalca tukaj in zdaj ter odgovarjali na vprašanja sodobnega časa?

Program se v več točkah dotika­ aktualnih tematik. Rad bi izpostavil opero Don Pasquale, ki se humorno dotika bolj intimnih lastnosti današnjega načina življenja, in pa Šostakovičevo Lady Macbeth, ki bo s temo migracij prestavljena v današnji čas.

Koliko premier napovedujete in koliko je še živih predstav ­preteklih sezon?

Imamo štiri operne in dve baletni premieri, poleg tega bodo naši abonenti dobili še dodatno predstavo, plod koprodukcije Drame in Opere – komedijo Glorious.

Koprodukcije?

Don Pasquale s HNK Zagreb, Glorious z Dramo SNG Maribor, izmenjava z veronsko Areno.

Klasika?

Donizettijev Don Pasquale in Verdijev Trubadur.

Umetniki, ki jih nismo videli na mariborskem odru?

Dora Ruždjak Podolski je režiserka Don Pasquala, Igor Pison režiser Wagnerjevega Renskega zlata, Nika Gorič je pevka, debitantka v Don Pasqualu.

Kateri bo najdrznejši, najradikalnejši, najambicioznejši projekt?

Wagnerjevo Rensko zlato. Dolgo smo čakali na postavitev Wagnerjeve opere­ in zdaj mislim, da je pravi čas za to. Wagner je vedno velik izziv.

Morebitna novost med abonmaji?

Evropski abonma, ki smo ga pripravili s HNK Zagreb. Po tri predstave v vsaki hiši. Ideja je imela zelo lep odziv, že v poskusnem letu smo napolnili dva avtobusa abonentov.

Zakaj v mariborsko Opero?

Trudimo se ustvarjati zanimive in kakovostne predstave, ki praviloma privabljajo gledalce z vseh vetrov. Tako iz vse Slovenije kot množično iz Avstrije, Hrvaške in Madžarske. Na odrih imamo velikokrat mlade obetavne pevce in soliste, ki privabljajo vedno več ljudi. Ravno pregovorno topel sprejem občinstva je dodana vrednost mariborskega gledališča, ki poskrbi, da se umetniki pri nas zelo dobro počutijo in z veseljem vračajo.