Cenzuro antičnih mojstrovin med Rohanijevim obiskom Rima so zahtevali Iranci

Skoraj mesec dni po italijanski blamaži z zakritjem antičnih aktov v Kapitolskih muzejih je znan razlog cenzure.

Wed, 17.02.2016, 18:00

Ko je sedma sila predsednika Irana Hasana Rohanija ob obisku Rima 25. januarja, ob katerem so iz večnega mesta v svet prišle fotografije cenzuriranih antičnih aktov – te so ob njegovem obisku znamenitih Kapitolskih muzejev poskrili onkraj zastorov –, povprašala za komentar te cenzure, je le kratko odvrnil, da so Italijani zelo gostoljubni in da naredijo vse mogoče, da se gost počuti dobro.

Neverjetni samocenzuri Italijanov se je, kot je kmalu ugotovil italijanski tisk, v naslednjih dneh muzalo pol planeta, identiteta pravega krivca zanjo pa je ostala ovita v skrivnost. Celo kulturni minister Dario Franceschini, ki je zakritje označil za za »nerazumno«, se je izgovoril, da o odločitvi zanj ni bil obveščen, prav tako ne premier Matteo Renzi, uradni gostitelj iranskega predsednika.

Iranci zahtevali zakritje že tedne pred Rohanijevim prihodom

Skoraj mesec zatem je skrivnosti manj. Kot piše La Repubblica, so zakritje ne glede na Rohanijevo kratko izjavo o gostoljubnosti domačinov zahtevali Iranci sami. Konkretno njihova delegacija, ki ga je od italijanskega protokola zahtevala že med načrtovanjem obiska več tednov pred dnem, ko je Rohani prišel v Italijo. »Samocenzura« je bila Italijanom naložena iz tujine.

Časopis se v času, ko ostajajo rezultati dveh uradnih internih preiskav, za kateri sta se odločili italijanska vlada in rimska občina, javnosti nedostopni, sklicuje na dopis rimskega nadzornika za kulturno dediščino Claudia Parisija Presicceja.

Iz tega izhaja, da so Rimljani z iransko delegacijo že v tednih pred 25. januarjem natančno določili potek obiska. Na italijanski strani so bili voditeljica italijanskega protokola Ilva Sapora, vodja protokola rimske občine Francesco Piazza in nadzornik Kapitolskih muzejev, z Iranci pa so se odločali o večih poteh s Trga Campidoglio do dvorane Sala dell'Esedra v muzeju, prizorišču tiskovne konference po srečanju Renzija z Rohaijem.

Ko so več možnosti zaradi varnostnih razlogov zavrnili, je ostala ena sama, tista, ki je vodila mimo antoloških primerkov evropske antične kiparske klasike ... Te pa je iranska delegacija takoj ocenila za neprimerne in domačinom naložila, naj jih zakrijejo.

Povezane novice

Kako je slavna Kapitolska Venera postala Ikeina omara za čevlje
27. January ob 18:00
V Italiji odmeva neverjetna cenzura antičnih mojstrovin med obiskom iranskega predsednika Hasana Rohanija.
Prijavi sovražni govor