Poslovil se je Renato Bialetti, oče možiclja s kafetjere

Moka express je v času njegovega vodenja podjetja Bialetti spremenila pripravo jutranje kave po svetu in prodrla v osrednje muzeje.

Objavljeno
12. februar 2016 14.06
V. U.
V. U.

Včeraj se je po poročanju italijanskega tiska v švicarski Asconi izteklo življenje podjetnika, zaslužnega za eno izmed izrazito prepoznavnih podob italijanskega in tudi širšega kolektivnega imaginarija. Podobe možiclja z brki, znanega uporabnikom pripomočka iz vsakdanjega življenja, s katerim je mogoče jutro začeti s – kavo.

V visoki starosti 93 let je umrl Renato Bialetti, ki je leta 1946 od očeta Alfonsa prevzel vodenje podjetja Bialetti, znanega po proizvodnji Moke express, kot je še danes ime značilni kafetjeri z oktogonalnim dnom.

Mednarodna slava po vojni

To je sicer že leta 1933 v proizvodnjo vpeljal njegov oče – oblikoval jo je Luigi De Ponti –, mednarodno slavo pa je doživela v povojnih desetletjih.

Tudi v Italiji je izpodrinila dotlej razširjeno neapeljsko kafetjero, ki je delovala po principu čajnika in bila bolj zapletena za uporabo.

Podobo brkatega možiclja, zaščitni znak Moke express, je Renato Bialetti skupaj s karikaturistom Paulom Campanijem zasnoval leta 1952, sledil je prodajni boom, ne le v Italiji. Vodstveni položaj je zapustil šele leta 1986, zadnje obdobje življenja pa preživel v Švici. Pravzaprav je brkati možicelj na kafetjeri, ki jo je mogoče videti tudi v Muzeju moderne umetnosti v New Yorku ali na italijanskem oblikovalskem Trienalu, kar karikatura njega samega.

Koliko današnjih podjetnikov bi pristalo na to, da njihove izdelke krasijo njihove karikature?