Eva Petrič na medzvezdni in medcelični ravni

Po Celovcu njena nova razstava na Dunaju.

Objavljeno
10. julij 2014 19.05
Marijan Zobec, kultura
Marijan Zobec, kultura

Eva Petrič se trenutno predstavlja na dveh razstavah v Avstriji: v Celovcu (v MMKK -Museum Moderner Kunst Kaernten) in na Dunaju (v Bildraum 7). Nova razstava 21 Century Angel je »delo v procesu«, ki ga pripravlja že dolgo časa ...

Pravzaprav je sámo tematiko nastavila (morda nezavedno) že takrat, ko je ustvarila svojo že kar ikonsko podobo AngelHounda (Angel zver), ki v sebi pooseblja varovalne in destruktivne sile, pravzaprav imunski sistem aka angela ... Ena izmd teh velikih fotografij je sedaj na ogled na dunajski razstavi.

Angel lahko prehaja vse meje

Projekt s čipkastimi kolaži izhaja iz njenega raziskovanja mej in sposobnosti prehajanja preko meja; zato »angel« - angel lahko prehaja vse meje in gre skozi membrane. Na dunajski razstavi ima angela kot prispodobo imunskega sistema; naš angel varuh je naš imunski sistem, ki pa je lahko kot njen AngelHound; lahko nas varuje, pa tudi napade, kot v primeru presaditve organa, ko je treba imunski sistem v telesu utišati tako, da ne zavrne darovanega organa.

Razstava v Bildraum 7 zato v bistvu izhaja iz njene instalacije IN-between-SPACE v MMKK (Museum Moderner Kunst Kaernten) v Celovcu.

Medtem ko v Celovcu svoje čipkaste kolaže postavlja na medzvezdno raven, jih na Dunaju na medcelično. Tu sta dve dimenziji; vesolje neznanih dimenzij in vsebin ter notranjkost človeka samega! Za tematiko razstave in nekatera konkretna dela na tej razstavi jo je inspiriralo njeno sodelovanje z ekipo za transplantacijo organov na dunajski AKH, Algemeine Krankenhaus. Svetlobni okvir Soul (Duša) je njen fotografski posnetek eksplanta, to je operacije, ko so anonimni umrli bolnici izrezali ledvico za presaditev prav tako anonimnemu bolniku.

Evi Petrič so namreč pod posebnimi operacijskimi pogoji dovolili prisostvovati operaciji in jo celo fotografirati! Ta fotografski posnetek je obdelala v eno od svojih podob iz serije Gr@y matter. The Keeper pa je čipkasti kolaž, ki ga je naredila po izrezanem srcu, pripravljenem za transplantacijo, del instalacije s tem kolažem je tudi Love song - zvočni posnetek pretoka njene krvi v pulmonarni arteriji skozi njeno srce.

Vsa instalacija je osvetljena z utripajočo svetlobo v ritmu ozvočenega pretoka njene krvi skozi srce, drugi kolaž v prvi sobi je The Giver - naredila ga je v obliki odprte biserne školjke, v odprtini ima njeno video projekcijo Mary-go-round na osnovi posnetkov, ki jih je naredila med živo donacijo ledvic na AKH, za kar je morala dobiti posebno dovoljenje in privolitev fotografiranja. Se njena umetnost vse bolj obrača k atomski fiziki, interni medicini, raziskovanju vesolja?

Na razstavi še plesni performans

V plesnem performancu na otvoritvi dunajske razstave so sodelovali japonska plesalka Kanako Saiko, koreograf Bert Gstettner, kostumograf Devi Saha in kontrabasist Matija Schellander. Projekt Travelling Heart je rezultat sodelovanja med Evo Petrič in Tanz* Hotel ter Bildrecht GmbH posebej za njeno razstavo 21st century Angel v prostorih Bildraum 07. Gre za delo v procesu, ki bo med razstavo potekalo še trikrat in se zaključilo s finisažem 3.septembra.

Šestdeset let od prve presaditve ledvic

Prav letos mineva 60 let od prve uspešne žive donacije, to je presaditve ledvice iz živega darovalca. Zato je na otvoritvi razstave o tematiki govoril prof. dr. Andreas Zuckermann, šef oddelka za transplantacijo srca na AKH. Morda je zanimivo vedeti, da so veliko najtežjih primerov presaditev na slovenskih bolnikih opravili in jih še delajo prav na AKH. Eva Petrič zdaj na tej tematiki dela še naprej.

Poleti bo Eva Petrič sodelovala še v okviru razstave Melange. Gre za izmenjalno razstavo z Münchensko Secesijo: lani je šest umetnikov z Dunaja sodelovalo na razstavi v Münchnu, tokrat pa jih bo šest iz Münchna na Dunaju. Petričeva za to razstavo v Kunstlerhausu pripravlja instalacijo Human Organ Constellation.

Nova knjiga TRANSapPARENT

In še o knjigi Eve Petrič z naslovom TRANSapPARENT, ki sta jo uredila Lucien Clergue, ustanovitelj slovitega fotografskega festivala Rencontres v Arlesu v Franciji, in Bariaa Mourad, izdala pa založba Triton (Dunaj, Barcelona) v trdi vezavi A4 formata na 112 straneh.

Vsebuje 70 celostranskih fotografij, med katerimi so številne take, ki jih umetnica še ni javno predstavila, in prispevke, ki so jih napisali poleg obeh urednikov še: Martina Corgnati, kuratorka in umetnostna kritičarka, profesorica na Akademiji umetnosti v Torinu, Peter Weiermair, kurator, založnik in nekdanji direktor Muzeja moderne umetnosti v Bologni in v Salzburgu, Michael Pilz, filmski ustvarjalec in predsednik Kuenstlerhausa na Dunaju ter arhitekt Boris Podrecca.

Knjigo so v svojo knjižnico vključili v MOMA (Muzej moderne umetnosti v New Yorku) in v ICP - mednarodni center za fotografijo v New Yorku ter dali v svojo knjigarno, sicer pa je v New Yorku na prodaj v nekaj izbranih, za umetniške knjige specializiranih knjigarnah (Ursus Books&Prints, Dashwood Books, McNally and Jackson), v knjigarni muzeja moderne umetnosti v Barceloni MACBA in v za umetnost specializiranih knjigarnah na Dunaju.

Slovenska galerija Photon je knjigo predstavila na nedavnem 2. Photo Book Fair na Dunaju. Za fotografijo specializirana pariška knjigarna/galerija Le Plac'Art Photo pa jo bo predstavila v letošnjem prvem otvoritvenem tednu fotografskega festivala Rencontres v Arlesu v Franciji.