Kaos Marka Modica

Fotograf Marko Modic se bo predstavil v tržaški galeriji z razstavo Kaos je vedno osvežujoč.

Objavljeno
10. marec 2014 12.32
J. Š. A., kultura
J. Š. A., kultura

Marko Modic se s serijo fotografij pod skupnim naslovom Kaos je vedno osvežujoč (The Chaos is Always Fresh) predstavlja v tržaški galeriji Thearatphoto. Noben slovenski umetnik srednje generacije ni izdal toliko fotografskih knjig, razstavljal v toliko različnih državah in bil tako popularen v različnih prostorih kot prav Marko Modic, je uvodoma zapisano v spremni besedi k razstavi.

V Kanadi so mu rekli alkimist, v Nemčiji mojster sublimnega, Italijani pa ga vidijo kot lovilca sanj. Njegove fotografije so pot od materialnega k večnosti, slike pa so alegorije univerzuma. Izhaja iz kombiniranih tehnik in teži k celostni umetnini, tako da prepleta fotografijo, performans, risbo, slikanje in glasbo v enotno občutljivo telo.

Zadnje slike so zato logičen korak v novo sintezo kolažiranja najdenih predmetov, starih fotografij in akrilnih barv. Modic reciklira predmete iz naše skupne zgodovine v nove skrivnostne mehanizme, ki preobražajo znanstvene in materialne svetove v poetično in tragično podobo človekovih eksistencialnih stanj. Zato je vsako delo popolnoma samosvoje in predstavlja nov rebus, ki izprašuje ekološke, znanstvene in bivanjske resnice sodobnega človeka.

Fotograf Marko Modic je v vseh letih delovanja in raznovrstnega ustvarjanja znal poiskati vedno nove »galerijske« prostore – to so bile (tudi) knjige, ki jih je izdal že več kot deset. Razstava se podre, knjige ostajajo. Vsaka zase odpira nov svet, vse pa zaznamuje premišljena Modičeva strast do detajla in barve, ki dobesedno bruha iz vedno vrhunsko oblikovanih fotografskih knjig.

Kljub temu da je v enem od intervjujev dejal, da mu je vseeno, kaj si ljudje mislijo o njegovih fotografijah, je v svojem delu velik perfekcionist. S serijami fotografij v mapi, o katerih je prepričan, da morajo v strnjeni podobi ugledati luč sveta, se je znal odpraviti v New York ali, denimo, na frankfurtski knjižni sejem, kjer je iskal najboljše založnike. Takšne, ki jim bo lahko zaupal, da bodo znali njegovo delo ceniti in ga vrhunsko oblikovati.

Tudi zato, ker mu ni vseeno, kdo se bo uredniško ukvarjal z njegovimi fotografijami, vztrajno gradi pogovore in na izdajo nekaterih knjig čaka po več let. Avtor vedno znova preseneča z razkošnim spektrom barv, ki v sebi nosijo različna razpoloženja – od (modre) melanholije do (rdeče oranžne) strasti. Modičeve fotografije so lahko neskončno asociativne, nekateri pa jih doživljajo tudi zgolj kot estetske mojstrovine, predvsem dekorativnega značaja.