Papirnati umetniški čudeži po kitajsko

Kipar Li Hongbo je prastaro kitajsko tradicijo kreiranja najrazličnejših oblik iz vsakdanjega papirja popeljal v nenavadno smer.

Objavljeno
24. januar 2014 11.57
Posodobljeno
24. januar 2014 14.00
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Li Hongbo, letnik 1974, je pekinški kipar, ki je prastaro kitajsko tradicijo kreiranja najrazličnejših oblik iz vsakdanjega papirja - le kdo ne pozna pisanih kitajskih lampijonov, namenjenih prazničnemu vzdušju? - popeljal v presenetljivo novo smer.

V smer kiparstva, rezultat pa so kipi, ki so na prvi pogled povsem običajni in dajejo vtis nekega drugega za Kitajsko izjemno značilnega materiala, porcelana. Dejansko pa so zlepljeni iz neštetih trakov papirja in raztegljivi v dimenzije, ki se zdijo neskončne.

V ateljeju Li Hongboja lahko papirnati lampijon postane, ko je zložen, otroška igrača v obliki pištole, človeška lobanja ni več žalosten simbol konca življenja, ampak izjemno dolga harmonika, človeško telo pa se pretvori v nekaj, kar je prav tako mogoče podaljšati do abstraktne neskončnosti.

Li Hongbo ima tudi sicer precej opraviti s papirjem, saj je ob tem, da je oblikovalec, tudi urednik, očitno pa mu ostane dovolj časa za kiparjenje v papirju. Kot pravi, lahko izdelava posameznega kipa zahteva mesece dela.

Doslej je razstavljal predvsem v domačem okolju, a prodrl tudi na Japonsko, v ZDA in Avstralijo. V slednji je razstavljal v Dominic Mersch Gallery v Sydneyju, v tem mestu pa so ga povabili tudi na predlansko 18. izdajo tamkajšnjega elitnega Sydneyskega bienala. Prav zanj je pripravil instalacijo Ocean cvetja s serijo vabljivih živopisnih lampijončkov, ki pa so bili v resnici pištole.

Poglejte si video posnetek o nenavadnih učinkih njegove umetnosti. Pripravili so ga pri Crane.tv, mednarodni spletni video reviji o sodobni kulturi, umetnosti, oblikovanju in pop kulturi s sedeži v Londonu, New Yorku in Švici.