Primož Bizjak: Difesa di Venezia/Obramba Benetk

Fotografska razstava 
v ljubljanski Galeriji Gregorja Podnarja je na ogled do 25. maja.

Objavljeno
08. maj 2012 14.24
Vladimir P. Štefanec
Vladimir P. Štefanec

Primož Bizjak je nase opozoril pred slabimi šestimi leti, ko je v Galeriji Gregorja Podnarja predstavil fotografsko serijo Forte Marghera. V njej je občuteno ovekovečil tematiko propadajoče beneške utrdbe, srečevanje človeka z naravo, ki jemlje nazaj razpadajoče sledove nekdanje dominacije v prostoru.

Avtor se je na poseben način navezal na klasično tematiko razvalin, delno ujel, delno ustvaril specifično svetlobo, in tako proizvedel tudi poetični, melanholični učinek. 
Z novo serijo Obramba Benetk svoje prejšnje delo nadaljuje in tematsko razširi na ves edinstveni obrambni sistem edinstvenega mesta v Laguni, katerega najstarejše utrdbe stojijo že petsto let. Neizbežno so zapisane preteklosti, nasedle na čereh časa, kjer čakajo na takšne, kot je Bizjak, ki je v njih prepoznal hvaležni motiv, s katerim praktično ni mogel zgrešiti.

Tokrat se stare beneške utrdbe in njihovi ostanki bolj poudarjeno soočajo s sodobnostjo, manifestirano na različne načine. Včasih se ta stara arhitektura srečuje, prepleta z novo, spremenjena je njena raba, drugič je, zaradi preživele namembnosti, relikt minljivosti, iz časa iztrgani ostanek preteklosti, njenih navad in potreb. Zgodi se, da je sodobnosti in njenim praktičnim zahtevam, v katere se ne vklaplja več, že kar napoti (fotografija Ottagono Alberoni št. 1) ali pa je nemočno prepuščena bohotnemu rastju, naravnemu saniranju človeške prisotnosti.

Nekaterim fotografijam dajejo dodaten poudarek opazni sledovi propadanja, pa tudi različni odpadki, ki se nabirajo ob nekoč mogočnih, zdaj krušečih se zidovih, katerih okruške sprejema vase tudi morje. Mogočna, markantna arhitektura govori sama zase, prav tako njeno preminevanje. Lepota posebne, žalobne vrste priča o minljivosti, avtor učinek poudarja z domišljenimi klasičnimi kompozicijami in, zopet, s specifično svetlobo, ki je očitno več od kombinacije lokalnih atmosferskih danosti in fotografovih odločitev za šibkejšo osvetlitev.

Bizjak naj bi to svetlobo »ustvarjal« tudi s pomočjo zelo dolge ekspozicije (gre seveda za analogno fotografijo) in večinoma ponoči, rezultati pa kažejo, da je njegov trud več kot poplačan.

Vladimir P. Štefanec

Primož Bizjak, iz serije Obramba Benetk Foto

povezane vsebine
delo.si/kultura