Sodišče: Umetnik kriv, ker je gol sprehajal petelina

Francozi so izrekli sodbo Stevenu Cohenu, ki se je septembra lani umetniško »petelinil« pod Eifflovim stolpom.

Objavljeno
05. maj 2014 14.55
V. U., Delo.si
V. U., Delo.si

Ko se je južnoafriški performer Steven Cohen pred današnjim prihodom na eno izmed sodišč  v Parizu, med katerim se je pustil fotografirati tiskovni agenciji AFP, odločal, kaj bi oblekel, se je odločil za preprosto črnino. Za nekaj, kar gotovo ustvarja neprimerno drugačen vtis od še preprostejše garderobe, ki si jo je v istem mestu nadel lani septembra in je naposled predstavljala osrednji razlog za vabilo k obisku razsodnikov pravice po francosko.

Bila je res minimalistična, neprimerna za prvi mesec jeseni. Pravzaprav je z izjemo kakega trakca, korzeta, obuval z visoko peto in peres niti ni bilo, Cohen pa je z njo sredi francoske prestolnice, pod Eifflovim stolpom, dregnil v mit potomcev nekdanjih Galcev. Se pravi naroda, ki med svoje simbole že dolgo šteje tudi petelina.

Odločil se je, da bo enega izmed današnjih petelinov odpeljal na svojevrsten sprehod do Eifflovega stolpa. Že zjutraj, v času zajtrka, je doživetje mnogih turistov, čakajočih na vstop vanj, dopolnil s performansom Coq/Cock, med katerim je imel petelina na traku privezanega kar za lastnega »petelina«, ki ga je ovil zgolj s trakom. Njegovo tovrstno petelinjenje – performans je bil v obliki plesa – je sicer potekalo le deset minut, kolikor je trajal reakcijski čas pariških policistov.

Kot je kasneje za Le Parisien izjavila njegova odvetnica Agnès Tricoire, so ga obtožili nespodobnega vedenja in ekshibicionizma.

Sedmi sili je razložila tudi performerjev koncept. Davis je po njenih besedah želel izpostaviti lastno razdvojenost med svojo domovino, Južno Afriko, in Francijo, v kateri ustvarja zdaj. »Francija je v zapor poslala umetnika,« je dodala po aretaciji.

Cohen, letnik 1962, sicer ustvarja v Lillu, usmeril pa se je prav v umetnost performansa v galerijskih in drugih javnih prostorih. Teme, ki se jih loteva, so običajno tiste z družbenega roba, za izhodišče pa, kot navajajo v južnoafriški galeriji Stevenson, kjer ga zastopajo, jemlje lastno pozicijo Juda in geja. Pred tremi leti je, denimo, v performansu Lestenec v Johannesburgu mimoidoče nagovarjal v kostumu, ki je bil prav tako minimalističen. Bolj ali manj sta ga sestavljala le par čevljev z vrtoglavo visokimi petami in (delujoč) stropni lesetenec, ki mu ga je uspelo preoblikovati v kostum ...

Razlog njegovega današnjega obiska sodišča? Branje razsodbe. Na sodišču so ga, kot poroča AFP, spoznali za krivega seksualnega ekshibicionizma, a mu kake kazni niso naložili. Tožilstvo je sicer zahtevalo tisoč evrov globe, a so na sodišču naposled ugotovili, da proti Davisu nihče ni vložil tožbe in da pravzaprav ni šlo za dejansko seksualno dejanje ...

Tudi sam je v izjavi sodišče poučil, da je bilo, kar je storil, umetniško dejanje, ki ni imelo nikakršne zveze s spolnostjo. Dodal je še, da se prav nihče od navzočih ob performansu ni pritožil. Celo skupina mimoidočih nun ne.

Penis je vse, kar ga določa, je še razložil performer, ki ga zanima sodobno obravnavanje identitet. Določa, da je moški, belec, Jud in gej.