U3: Prožnosti v času krize

Sinočnje odprtje letošnjega 7. trienala sodobne umetnosti  na muzejski ploščadi in na razstavi v Muzeju sodobne umetnosti

Objavljeno
21. junij 2013 15.46
Trienale Kultura
Maja Megla, kultura
Maja Megla, kultura

Letošnji pregled je v rokah Nataše Petrešin-Bachelez, v Parizu živeče slovenske kustosinje, ki je na temo prožnosti izbrala več kot petdeset sodelujočih posameznikov kot tudi javnih zavodov in dva festivala, poleg vizualnih umetnikov pa na program uvrstila še niz drugih umetniških praks, predvsem performativnih, ki se lahko odvijajo na mejah med gledališkim, glasbenim in vizualnim.


Pri prožnosti gre za telo, ki ga v naravi in fiziki opisujejo kot vzdržljivo in zmožno vrnitve v prvotno stanje (primer je morska spužva ali goba za umivanje), psihologi pa uporabljajo termin za življenjsko odpornost, ko posameznik po šoku ali hujšem stresu hitro najde pot nazaj v svoj polni potencial. Ker živimo v času mnogih kriz vseh vrst, recesije, množičnih odpuščanj delavcev, protestov in odzivov civilne družbe, vse te napetosti v družbi odpirajo temeljna vprašanja našega sobivanja: kako obstati v času krize in šoka, kako sodelovati in kakšne nove modele delovanja je mogoče vzpostaviti. Vse to se je vtisnilo tudi v letošnji trienale, katerega otvoritev je pospremila serija performansov in dogodkov.