V graškem Kunsthausu bo od jutri do 11. maja dostopna razstava Utopija in realnost z deli pomembnih protagonistov z začetka in konca Sovjetske zveze, ki so na avstrijsko Štajersko pripotovala okoli dolgega ovinka.
Preko znanega Van Abbemuseuma v Eindhovnu na Nizozemskem, kjer so bila na ogled v lanski sezoni.
Gre za dela El Lissitzkega (1890-1941) in sodobnih avtorjev Emilije ter Ilya Kabakova, za katere v Kunsthausu zapišejo, da so pomembno zaznamovali jezik podob in oblik v svetu umetnosti.
Dela legendarnega konstruktivističnega slikarja, oblikovalca, fotografa, arhitekta, propagandista in teoretika iz časa prvih avantgard ter Kabakova, ki je zaznamoval neokonceptualistično umetnost Rusije v času zatona sovjetske države, so soočili v smislu kontrasta.
Namreč kontrasta med abstraktnimi vizualnimi konstrukcijami El Lisitzkega in njegovim obravnavanjem umetnosti kot neposrednega elementa družbenih sprememb ter na drugi strani dekonstrukcijo tovrstnih utopij, podobo prizemljene realnosti v instalacijah, objektih, slikah in risbah Kabakova ter njegove partnerke.
El Lissiztky bo predstavljen z več kot 40 deli iz obdobja med letoma 1919 in 1930, ob teh pa si bo mogoče ogledati tudi rekonstrukcije njegovih prostorskih projektov.
Postavitev razstave, ki spada v programski sklop Utopija v umetnosti - ta bo letos v ospredju Kunsthausa -, je namensko za Gradec zasnoval Kabakov, med avtorji besedil v katalogu zanjo pa sta tudi v Sloveniji dobro znana Charles Esche in Boris Groys.