Starejša kot sta - boljša sta

Zelo redke so plesne predstave, ki jim zaradi strukturne in izvedbene vrhunskosti ni mogoče očitati ničesar. Natanko to velja za Duet 012 koreografskega tandema Rosane Hribar in Gregorja Luštka.

Objavljeno
14. december 2009 10.29
Posodobljeno
14. december 2009 10.29
Mojca Kumerdej
Mojca Kumerdej
Duet 012
koreografija Rosana Hribar & Gregor Luštek
produkcija Plesni Teater Ljubljana
premiera 10. december 2009,
PTL

Zelo redke so plesne predstave, ki jim zaradi strukturne in izvedbene vrhunskosti ni mogoče očitati ničesar. Natanko to velja za Duet 012 koreografskega tandema Rosane Hribar in Gregorja Luštka, ki tako v domačem kot v mednarodnem plesnem prostoru izstopa iz medlega povprečja idejne šibkosti, strukturne nedomišljenosti in izvedbene površnosti. Duet 012, s podnaslovom Raznovrstnost mnenj je čudovita!, pomeni nadaljevanje njunega koncepta, po katerem avtorja od leta 2006 na vsaki dve leti postavita duet kot gibalno artikulacijo njunega intimnega in ustvarjalnega razmerja, tako da so številke v naslovih kronometer njune skupne intime in ustvarjalnosti. In to mednarodno zelo odmevne, saj je tandem za svoj prvi duet iz te serije z naslovom 8 let, leta 2006 prejel prvo nagrado na mednarodnem koreografskem tekmovanju v Beogradu, njun duet 10 let pa je bil dve leti kasneje nagrajen na mednarodnih koreografskih tekmovanjih v Hannovru in Ludwigshafnu.

Predstavo Duet 012 je uvedel izvrsten, lani posnet dvajsetminutni film Petra Bratuše, z naslovom 10 let, ki par skozi pretanjen in izčiščen kinematografski prostor koreografsko postavi v štiri prostore kot štiri moduse njunega skupnega bivanja: v veliko kavarno, na peščeno obalo, v urban hladen prostor visoko nad mestom in v intimnost - slednji prizor izvedeta pod razpetim belim platnom. Uvodnemu video filmu je sledil dvajsetminutni Duet 012, ki ga odlikuje abstraktna koreografija kot koncentrat njunih dvanajstih let, v katerih ni ločnice med intimno in kreacijo. V prav tako štiridelni, fluidni koreografiji se izjemno natančno in hitro prepletajo intenzivna stanja, v katerih si izmenjujeta vloge dominacije in podrejenosti - tako kot si moč in nadzor drug drugemu jemljeta, si ju tudi predajata -, ter ( med drugim tudi z uporabo moškega suknjiča) nenehno premeščata (stereotipne) vloge ženske in moškega. Hitremu poljubu tako iznenada sledi grob obrat, temu pomiritev in nato strasten stik, intenzivnost napetosti se razpusti v samost posameznika in partnerski odmik, slednje se nato mehko zavije v medsebojno podporo in celjenje ran. Duet vsebuje odlične koreografske detajle, denimo v prizoru, ko med hitrimi plesnimi kombinacijami telo prvega učinkuje kot masa, ki brez giba, zgolj s trzljajem postane odbojna membrana za telo prvega. Dvajsetminutno koreografijo zaključi prizor, v katerem se plesalca preoblečeta in začneta novo gibalno kombinacijo, ki pa se iznenada z zatemnitvijo prekine - konča na mestu, ki pomeni iztočnico za duet 014. Ustvarjalno in intimno intenziven ducat skupnih let Rosane Hribar in Gregorja Luštka je tako mogoče strniti v en sam stavek: Starejša kot sta - boljša sta!

Iz tiskanega Dela.