Beneški bienale 2017 bo v znamenju krilatice Viva Arte Viva

Umetniška direktorica Christine Macel je predstavila osnovne poteze prihajajoče 57. izdaje likovnega bienala.

Objavljeno
22. september 2016 17.16
V. U.
V. U.

73. izdaja vsakoletne septembrske filmske Mostre se je v Benetkah iztekla pred slabima tednoma, letošnjo 15. izdajo Arhitekturnega bienala je mogoče obiskati še do 27. novembra, v krovni organizaciji Beneškega bienala, v katerem pod vodstvom direktorja Paola Baratte med drugim organizirajo tudi bienale plesa, glasbe in gledališča, pa so ocenili, da je današnji dan pravi za predstavitev osrednjih potez najprepoznavnejšega segmenta v ponudbi, znamenitega likovnega bienala z zgodovino, ki sega v davno leto 1895.

Ta bo prihodnje leto dočakal že 57. izdajo. Kot je znano od letošnjega januarja, bo njegova umetniška direktorica Francozinja Christine Macel, na njeno predstavitev krovne teme in osnovne strukture osrednje selektorske razstave pa je bilo treba čakati vse do danes.

Izpostavljena vloga samih umetnikov

Krovna tema izdaje, na kateri je Baratta že napovedal umetnike iz okoli 80 držav na okoli 55.000 kvadratnih metrih, se za zdaj sliši izjemno splošno, namreč Viva Arte Viva, tisti, ki tradicionalno obiskujejo predotvoritvene vernisaže, pa si bodo morali na prihodnjem koledarju obkrožiti dni pred 13. majem, ko bo uradno odprtje. Bienale bo ostal odprt podobno dolgo kot lanska izdaja, do 26. novembra.

V lagunskem mestu je danes potekalo srečanje Baratte, Macelove in predstavnikov sodelujočih držav, iz prvih tvitov, ki so zakrožili po spletu, pa je za zdaj mogoče sklepati le, da bo Macelova na bienalu izpostavila vlogo samih umetnikov, tako da bo to izdaja »z umetniki, od umetnikov in za umetnike«. Napoveduje strukturo dvanajstih »poglavij«, a konkretnejših izhodišč še ni predstavila.

Povedala je še, da ji umetnost pomeni alternativo individualizmu in brezbrižnosti in da je kategoriziranje umetnosti pretirano ne zanima. Poudarila je še pomen srečevanj umetnikov in publike.

Vsakotedensko bo organizirala serijo Tavola Aperta, Odprto omizje, na kateri bodo umetniki lastne umetniške prakse delili z navzočimi, posebnost pa bo tudi katalog, saj ga namerava umetniška direktorica v celoti nameniti umetnikom. To pomeni, da bo brez kritiških besedil.