V Galeriji Fotografija kritika družbe Borisa Gaberščika

Fotograf je iz tihe kontemplacije in samotarskega sveta predmetov prestopil v svet ljudi in družbenega dogajanja.

Objavljeno
23. oktober 2017 16.08
V. U., STA
V. U., STA

V Galeriji Fotografija bodo nocoj odprli razstavo najnovejše serije fotografij Borisa Gaberščika z naslovom Von Dieser Welt ali »od tega sveta«.

Do 25. novembra bodo na ogled fotografije, s katerimi Gaberščik prek mojstrskega manipuliranja s svetlobo in z nenavadnimi kompozicijami najrazličnejših predmetov poda kritiko današnje družbe.

Za razliko od Gaberščikovih prejšnjih serij se Von Dieser Welt ne zavezuje več tihi kontemplaciji, pač pa izstopa iz samotarskega sveta predmetov v svet ljudi in družbenega dogajanja, so zapisali v galeriji.

Avtor ohranja konsistentnost tako v uporabi tehnike kot v produciranju podob. Svoj vizualni opus vzpostavi skozi nabor najdenih predmetov, plastičnih igračk, porcelanastih skodelic in počenih kozarcev, mrtvih ptic in žuželk, ki jih v najrazličnejših kombinacijah sestavlja v domiselne kompozicije.

Življenje navidez neuporabnih predmetov

S premišljeno osvetlitvijo in mojstrskim manipuliranjem svetlobe in sence, ki po besedah Hane Čeferin Gaberščika uvršča v sam vrh slovenske fotografije, avtor vdihne življenje navidez neuporabnim predmetom. Doda jim plastičnost, ki deluje skoraj kiparsko, zavrženim, ničvrednim predmetom pa poda status dragocenosti.

Fotografija Borisa Gaberščika iz serije Von Dieser Welt. Foto: Arhiv Galerije Fotografija

»S serijo Gaberščik zopet dokaže izvrstno razumevanje osvetlitve, ki v njegovih delih učinkuje tako tehnično kot vsebinsko, ter ustvarja optične in prostorske iluzije. Svetloba je ključna tudi pri vzpostavljanju atmosferičnosti fotografije, ki bi navsezadnje ob drugačni osvetlitvi lahko funkcionirala popolnoma drugače,« pravijo v galeriji.

S hudomušnostjo, ki je hkrati subtilna in zgovorna, avtor poimenuje svoja nova dela – Triumf civilizacije, ki na simbolični vrh postavi oljno cisterno in z zbadljivim naslovom opozarja na okoljevarstvene težave, Vzhod in zahod, kjer avtor sooči moderni, zahodnonemški Mercedes z zastarelim vzhodnonemškim Trabantom, Politična stranka, kjer je kup raznolikih porcelanastih posodic zložen v krhko celoto.

Kritičen pogled na svet

S tovrstnimi temami avtor prvič predstavi pogled na svet, ki je veliko bolj kritičen in v prejšnjih delih redkeje izražen. Čeprav je avtorjeva motivika vedno osebno izpovedna, se sentimentalnost v delih umakne racionalnosti, ta pa v kombinaciji z avtorjevo značilno tiho poetiko doseže močen učinek, ki je hkrati kritičen in humoren. Kompozicijsko je fotografijam tokrat skupna tudi postavitev, saj so sestavljanke predmetov konsistentno umeščene na horizont, kar dela med seboj povezuje in v seriji vzbuja občutek notranje enotnosti.

Gaberščik se je rodil leta 1957 v Ljubljani. Po gimnaziji je študiral biologijo na Biotehniški fakulteti Univerze v Ljubljani. Že med študijem se je navdušil za fotografijo in postal član Foto kluba Planinske zveze Slovenije. Prijateljeval je tudi s fotografom J. Kološo-Kološem, ki mu je pripravil prve razstave.

Po diplomi leta 1985 se je popolnoma posvetil fotografiji. Leta 1986 je dobil status ustvarjalca v kulturi in se začel poklicno ukvarjati s fotografijo. Večkrat je samostojno razstavljal doma in v tujini ter sodeloval na številnih skupinskih razstavah in delavnicah. Njegova dela so uvrščena v javne in zasebne zbirke, med drugim v ljubljanski Moderni galeriji, Zbirki Taluma Kidričevo ter zbirki Gorenjskega muzeja v Kranju.

Za svoje delo je prejel več priznanj. Je tudi avtor izvirnih esejev in besedil. Živi in dela v Ljubljani kot samostojni fotograf. Nazadnje se je predstavil z alkimistično navdahnjeno serijo Solve et Coagula.