»Dobrodošlica« Hirstu pred razstavo v Benetkah: kup gnoja

Aktivisti za pravice živali so na prag Palače Grassi, kjer bo Damien Hirst razstavljal, nasuli zvrhan kup iztrebkov iz zavetišč živali.

Objavljeno
16. marec 2017 14.07
V. U.
V. U.

Damiena Hirsta, ki ga je umetnostni svet v preteklosti koval v nebo, enako tudi cene njegovih izdelkov, bodo po letih, ko je zanimanje zanj na umetnostnem trgu, v medijih in med kritiki deležno oseke, znova skušali postaviti na eminentnejše mesto.

V Hirstov tržni položaj je bilo v preteklosti gotovo vloženega ogromno kapitala, med potekom 57. Beneškega bienala pa bo njegov status skušal obuditi eden pomembnih lastnikov njegovih del, François Pinault, ki je ob tem, kot znano, tudi lastnik pomembne zbirke sodobne umetnosti, niza modnih znamk, avkcijske hiše Christie's in v zadnjem obdobju Palače Grassi ter Punte della Dogana v Benetkah.

Hirstovi razstavi bo med potekom bienala namenil obe beneški razstavišči. Odprtje njegovega projekta Treasures from the Wreck of the Unbelievable (Zakladi z razbitin neverjetnega) bo že mesec pred odprtjem bienala, 9. aprila, pod tem naslovom pa obljubljajo premiero projekta, s katerim se je Hirst ukvarjal v zadnjem desetletju.

V izboru 250 del tudi štirimetrska Meduza

Več od tega na spletnih straneh zaenkrat ne izdajo, napoved razstave, ki jo označujejo kot veliko vrnitev Hirsta v Benetke – Pinault, ki so mu pri reviji ArtReview pred dobrim desetletjem na letni lestvici vipovcev umetnostnega sveta dodelili celo prvo mesto, obeh beneških razstavišč še nikdar ni namenil enemu samemu umetniku –, spremlja le nekaj podob, posnetih pod gladino morja.

V New York Timesu so napovedali, da bo na ogled kar okoli 250 izdelkov (Hirst ni le Hirst, pač pa v ogromnem studiu zaposluje številne sodelavce), med njimi, denimo, štirimetrska Meduza. Mimogrede, pred štirimi leti je svet že obšla podoba zelo lahkotno, le v tangice in kačo »oblečene« Rihanne, ki jo je Hirst za naslovnico revije CG fotografsko upodobil kot Meduzo, nakar so ga obdolžili plagiatorstva.

Damien Hirst go home!

Napoved razstave že mesec dni pred odprtjem spremlja novica o »dobrodošlici« domačinov. Pripravili so mu jo pripadniki organizacije Centopercentoanimalisti (v prevodu recimo Stoodstotni borci za živali), ki so v znak protesta nad promocijo umetnosti, katere velik del predstavljajo preparirane mrtve živali – krave, teleta in morski psi, ohranjeni v formaldehidu ali kako drugače, pri čemer je Hirst ljubitelje živali zgražal še z deli iz kril tisočev in tisočev metuljev –, med nočno akcijo na prag reprezentančne Palače Grassi ob beneškem Velikem kanalu nasuli zvrhan kup gnoja.

Pred portal palače so ga nametali dobrih 40 kilogramov, pri čemer so v sporočilu napovedali, da akcija, uperjena tako proti Hirstu kot njegovim podpornikom, nemara ne bo zadnja. V Palači Grassi so iztrebke, ob katerem so aktivisti pustili sporočilo Damien Hirst go home! Beccati guesta opera d'arte! (Damien Hirst, vrni se domov! Izvoli to umetnino!) hitro odstranili, incidenta pa niso komentirali. Aktivisti so dodali še, da so »umetnino« sestavili iz iztrebkov živali iz zavetišč, večinoma oslov in konj.