Eva Petrič z dvema razstavama v New Yorku

Umetnica prodrla na razstavo, posvečeno spominu na arhitekta, oblikovalca in teoretika Fredericka Kieslerja.

Objavljeno
27. marec 2015 18.22
Marijan Zlobec, kultura
Marijan Zlobec, kultura

Avstrijski kulturni forum v New Yorku je pripravil veliko razstavo, ki bo na ogled do 27. julija. Kustos Peter Bogner je na Dunaju izbral šestnajst sodobnih avstrijskih oziroma v Avstriji delujočih umetnikov, zlasti tistih, ki so del dunajske likovne kulture.

Med njimi je tudi slovenska umetnica Eva Petrič. Razstava je sicer posvečena spominu na avstrijsko-ameriškega arhitekta, oblikovalca, umetnika in teoretika Fredericka Kieslerja. Letos obeležujejo 50. obletnico njegove smrti in 125. obletnico rojstva.

Arhitekturni dosežek Raimunda Abrahama

Šestnajst sodobnih umetnikov s svojimi deli raziskuje strategije postavitve razstave v zahtevnemu prostoru zgradbe Avstrijskega kulturnega foruma v New Yorku, ki jo je zasnoval drugi znameniti avstrijsko-ameriški arhitekt, pred nekaj leti preminuli Raimund Abraham (1933–2010).

Arhitekturni zgodovinar Kenneth Frampton je Avstrijski kulturni forum označil za najbolj spektakularno moderno zgradbo, zgrajeno v New Yorku po znamenitih Seagram Building in Frank Lloyd Wrightovem Guggenheimovem muzeju. Z zgolj 7.6 metra širine in 25 metri globine se ta 24 nadstropni stolpič s simetrično stekleno fasado imenitno vključuje v manhatansko 52. ulico.

Kljub ozki parceli je Abrahamu uspelo ustvariti izjemne stilne elemente, ki se izmikajo vsem znanim arhitekturnim trendom.

Kustos Peter Bogner

Po zamisli kustosa razstave Petra Bognerja se razstavljena dela soočajo in so pogosto v neskladju z arhitekturnimi danostmi medsebojno povezanih galerijskih nivojev Avstrijskega kulturnega foruma; tako zavzemajo prostor zase.

Eva Petrič je pokazala svojo istalacijo Ta prostor je škatla, v kateri ji je izziv raziskovanje omejujočih prostorov-škatel; prostora telesa in prostora religije. Zanima jo njuna interakcija, psihološka abstraktna pokrajina, znotraj katere obstajata, in zlasti emocije, ki izhajajo iz njune interakcije in odpirajo nove prostore – emocionalne pokrajine namesto omejujočih škatel.

Intervencija Osebna vesolja

Osebna vesolja pa je umetniška intervencija Eve Petrič v New Yorku v oknih Bergdorf & Goodman na 5. Aveniji/58. ulici, ki so jo pripravili ob začetku Fashion Week. Osebna vesolja izhajajo iz njenega opusa recikliranih čipkastih asemblažev, iz serije Hematoma, kjer ji je bila inspiracija njena koža v raznih stanjih, tudi v hematoma ...

Najprej jo je predstavila v Centro Cultural Borges v Buenos Airesu kot Hema- toma. To delo je nato po navdihu ob znanstvenih dosežkih, vesoljskih posnetkih Hubbla, Ese in Nase razvijala naprej, da bi zajela ekspo raven zvezdnih konstelacij v vesolju. To je predstavila kot In-between-space, instalacijo za kapelo Muzeja moderne umetnosti v Celovcu. Ne nazadnje pa jo je zanimalo, kako te konstelacije odsevajo v vsakem posamezniku na celični in nano ravni.

Fascinira jo podobnost strukture na ekspo ravni, medzvezdni in medgalaksijski, in nano ravni celičnih in subatomskih struktur. Zanimati jo je začela svoja koža kot membrana, ki ločuje nano in celična vesolja od zvezdnih konstelacij ekspo vesolja, kjer je naša kožo vmesni prostor, In-between-Space, kot sama razlaga svoj projekt.

Z njim je želela umetniško intervenirati v zelo obiskanem prostoru oziroma izložbenih oknih Bergdorf & Goodman v New Yorku, s čimer je uspela prepričati lastnike veleblagovnice.