Ob razstavi NSK v Moderni galeriji je Jane Štravs koncipiral fotografsko mapo z desetimi izjemnimi črno-belimi fotografijami, ki so v osemdesetih letih ovekovečile delo skupine Laibach. Sestavni del mape je tekst teoretičarke Marine Gržinić, ki piše o poziciji skupine Laibach v osemdesetih.
Ekskluzivna mapa desetih fotografij skupine Laibach izhaja iz zgodnjega, revolucionarnega obdobja delovanja skupine, piše Marina Gržinić. Nekatere fotografije so izjemne pričevalke zgodovine skupine, kot denimo nastop Tomaža Hostnika, prvega pevca skupine Laibach, na koncertu Novi rock '82 leta 1982 v ljubljanskih Križankah.
Hostnik se je v vojaški uniformi (ki je bila le gledališki rekvizit) postavil v pozo italijanskega fašističnega vodje Mussolinija in s tem tako razjaril koncertno občinstvo, da so metali na oder steklenice in kozarce. Ena od steklenic se je razletela ob mikrofonu in poškodovala Hostnika.
Ta je tako na Štravsovi fotografiji ovekovečen v neuklonljivi totalitarni pozi in s curkom krvi, ki mu teče po bradi. V fotografski mapi, ki je na voljo v muzejski trgovini Moderne galerije, so tudi druge, manj znane, a zato nič manj zgodovinske fotografije.
Tanja Ostojić
Gržinićeva se je odločila, da bosta znova uprizorili portret dveh sester iz Fontainebleaujeve slikarske šole (leta 1594). Na enigmatični sliki je uprizorjen dvojni portret Gabrielle d'Estrées, ki je bila ljubica francoskega kralja Henrika IV., in njene sestre, vojvodinje de Villars. Na sliki sta sestri portretirani v kopalnici in goli do pasu, Villarsova pa uščipne sestrino bradavico.
Fotografija Tanje Ostojić in Marine Gržinić ima naslov Politika kvir kuratorstva: nanašajoč se na Roso von Praunheim, Fassbinderja in Bridge Markland. Sliko je posnel Jane Štravs. Delo Tanje Ostojić in Marine Gržinić je trenutno na ogled v Nemškem zgodovinskem muzeju v Berlinu, kjer so 26. junija odprli veliko razstavo Homoseksualnosti. Na ogled bo do decembra letos.