V Londonu odprli razstavo finalistov za Turnerjevo nagrado

Med izdelki finalistov razvpite nagrade si je v medijskih objavah levji delež pozornosti izborila velikanska zadnjica Anthee Hamilton.

Objavljeno
27. september 2016 12.44
V. U.
V. U.

O četverici letošnjih finalistov za proslulo britansko Turnerjevo nagrado smo ob njihovi razglasitvi maja že pisali. To so Michael Dean, Anthea Hamilton, Helen Marten in Josephine Pryde.

Povezuje jih podatek, da vsi delujejo v Londonu, prav tako so vsi vizualni umetniki in ne, denimo, arhitekti, kot je to veljalo za člane lanske zmagovalne skupine Assemble, kar letos prav tako izstopa, pa je tudi orientacija nominirancev v medij kiparstva oziroma v širše prostorske projekte. Ali vsaj v kombiniranje drugih medijev s kiparstvom.

Podeljevanje Turnerjeve nagrade je dolgotrajen, medijsko izjemno podprt proces, ki sedmo silo in zainteresirano javnost zaposluje skorajda vse leto. Tako je majski razglasitvi včeraj sledilo odprtje razstave nominirancev, ta pa je znova na ogled v matičnem Londonu in ne v kakšni oddaljeni filiali verige Tate.

Plačaj, kolikor moreš

Sama podelitev z razglasitvijo nagrajenca, ki bo ob 25.000 britanskih funtih deležen predvsem dviga ratinga na lestvici medijsko najbolj izpostavljenih umetnikov, bo šele 6. decembra. Preostali nominiranci se bodo zadovoljili s po 5000 funti.

Razstava finalistov bo v Tate Britain dostopna od danes do 2. januarja, pri njeni promociji pa so si tokrat omislili dve potezi. Prva je, da si bo mogoče ob sredah razstavo namesto za običajnih 12 funtov ogledati za znesek, ki ga bo obiskovalec določil sam − akcija se glasi Pay what you can (Plačaj, kolikor moreš) –, a tega, denimo, ne bo mogel storiti ob rezervaciji na medmrežju, pač pa le po telefonu ali na kraju samem.

Druga je, da v ospredje postavljajo odsotnost sleherne prepovedi fotografiranja razstavljenih del. Nič nimajo proti, če razstavo posnameš in jo zatem reklamiraš na družbenih omrežjih. Med izdelki finalistov si je sicer v današnjih objavah levji delež pozornosti že izborila velikanska zadnjica Hamiltonove. Menda je bil model moški.

O tej velezadnjici in drugih umetninah se bodo ob direktorju Tate Britain Alexu Farquharsonu pomenili še direktorica Bonner Kunstverein Michelle Cotton, londonska kustosinja Tamsin Dillon, direktorica Stedelijk Museuma v Amsterdamu Beatrix Ruf in direktor Hepworth Wakefielda Simon Wallis. Ti namreč sestavljajo letošnjo žirijo.