Zmagal je Toyotin yaris cross

Prepričljiva zmaga za japonski model, drugi renault megane conquest, tretja škoda enyaq. Znani tudi srečni nagrajenci žrebanja.
Fotografija: Toyota yaris cross je slovenski avto leta 2022. Ob njem predstavniki Toyote Adrie: Maša Meden, Danijela Stojanović in Kensuke Cučija. FOTO: Uroš Modlic
Odpri galerijo
Toyota yaris cross je slovenski avto leta 2022. Ob njem predstavniki Toyote Adrie: Maša Meden, Danijela Stojanović in Kensuke Cučija. FOTO: Uroš Modlic

Zmagovalec letošnjega izbora za slovenski avto leta, 30. po vrsti, je model toyota yaris cross. To je prvi naslov kakšnega avtomobila te japonske znamke, prevzema pa ga od lanske prvakinje škode octavie.

Prireditev si lahko ogledate v videu

»Veseli smo, da je Toyotin avtomobil končno postal slovenski avto leta. Dolgo smo čakali, a nam je uspelo,« je dejal predsednik družbe Toyota Adria, Kensuke Cučija, ki to znamko zastopa tudi v Sloveniji. Modeli te velike japonske korporacije so v preteklosti pri nas že prišli v končni izbor, a nikoli zmagali.

Tokrat je bilo drugače, yaris cross je že v finale prišel s precejšnjo zalogo točk bralcev in poslušalcev, na končnem glasovanju novinarjev sodelujočih medijev, ki je potekalo v eni najsodobnejših tovarn avtomobilskih sestavnih delov TPV Automotive v Brežicah, pa ga je velika večina postavila na vrh, kar je bilo dovolj za prepričljivo zmago.

Glasovanje za Slovenski avto leta 2022.
Glasovanje za Slovenski avto leta 2022.

Na drugo mesto se je uvrstil renault megane conquest, ki smo mu sicer največ glasov podelili v redakciji Dela in Slovenskih novic, na tretje škoda enyaq, na četrto opel mokka in na peto volkswagen ID.4

Letošnji osnovni nabor novih modelov je bil precej manjši kot v preteklih letih, kar je bilo posledica zamud pri prihodu na trg zaradi pomanjkanja polprevodnikov. Med 15 avtomobili so na predhodnem glasovanju bralci in poslušalci sodelujočih medijev (Motorevija AMZS, Delo in Slovenske novice, Dnevnik in Nedeljski dnevnik, Večer, Evo, Avto magazin, Val 202, tv-oddaja Avtomobilnost, spletni portal Planet Siol.net in avtomobilski blog Komotar Minuta) izbrali pet finalistov, po glasovih medijev pa je zmago osvojil model toyota yaris cross in nasledil lansko prvakinjo škodo octavio.

V finalu so se merili VW ID.4, škoda enyaq, toyota yaris cross, opel mokka in renault megane conquest. FOTO: Uroš Modlic
V finalu so se merili VW ID.4, škoda enyaq, toyota yaris cross, opel mokka in renault megane conquest. FOTO: Uroš Modlic

Križanci klasičnih oblik

Tako yaris cross kot vsi drugi finalisti so v karoserijskem smislu neke vrste križanci klasičnih oblik, vsi tudi nekoliko bolj dvignjeni od tal. Tokratni zmagovalec tako kot drugouvrščeni megane conquest izstopa z možnostjo hibridnega pogona, ki združuje bencinski in električni motor in omogoča ob zmerni vožnji nižjo porabo. Toyota je sicer eno tistih podjetij, ki so že dolgo nazaj prva začela to pogonsko kombinacijo, in ta v Evropi predstavlja glavnino njihove prodaje. Yaris cross temelji na modelu yaris, a je od njega nekoliko daljši, ponuja tudi možnost prilagodljivega štirikolesnega pogona.

Predsednik družbe Toyota Adria Kensuke Cučija z zmagovalnim pokalom za toyoto yaris cross FOTO: Uroš Modlic
Predsednik družbe Toyota Adria Kensuke Cučija z zmagovalnim pokalom za toyoto yaris cross FOTO: Uroš Modlic

V finalu sta bila tokrat tudi prvič dva povsem električna avtomobila: mediji smo na končno tretje mesto postavili škodo enyaq, nekoliko slabše se je odrezal njen tehnični sorodnik volkswagen ID.4. Pred tem je bil uvrščen še opel mokka, ki je na voljo z različnimi pogoni, tudi z električnim.

Do zmage povsem električnega avtomobila bo tako kot do njihove večje cenovne dostopnosti in množičnosti treba še malce počakati.

image_alt
Yaris cross novost med športnimi terenci

Toyota yaris cross (v ospredju) je postala slovenski avto leta 2022. To je tudi prva zmaga te znamke doslej. FOTO: Uroš Modlic
Toyota yaris cross (v ospredju) je postala slovenski avto leta 2022. To je tudi prva zmaga te znamke doslej. FOTO: Uroš Modlic

Finalni izbor je potekal v tovarni TPV Automotive v Brežicah. FOTO: Uroš Modlic
Finalni izbor je potekal v tovarni TPV Automotive v Brežicah. FOTO: Uroš Modlic

Komentarji: