Minuta za vzgojo: Starševska pričakovanja

Tudi učitelji in vzgojitelji omejeno količino energije. Če jo porabijo za projektno delo, je zmanjka za redni pouk.

Objavljeno
29. april 2014 15.18
Posodobljeno
01. maj 2014 12.00
acr varstvo starejših
Sonja Merljak, šolstvo
Sonja Merljak, šolstvo

Kako smiselno je starševsko vpletanje v delovanje vrtcev ali šol? Včasih je prej kontraproduktivno kot učinkovito, saj se pred njim šole in vrtce zavarujejo tako, da sprejemajo nova in nova pravila, ki postajajo vse manj živjenjska.

Na vrtčevski in šolski vsakdanjik pa pomembno vplivajo tudi pričakovanja. Tudi ta lahko postanejo kontraproduktivna, če so previsoka.

Kar je bilo še pred nekaj leti dodana vrednost letnega delovnega načrta, ki smo jo sprejeli s hvaležnostjo in veseljem, je danes že vsakdonevna obveza vzgojiteljic in učiteljic. Včasih sem se razveselila vsake fotografije iz vrtca. Danes jih pogledam, ko utegnem, in se večinoma ne sprašujem, koliko časa je vzgojiteljica ali učiteljica porabila, da mi jih je poslala.

Samoumevno je, da imajo otroci v vrtcu bralni nahrbtnik, športne sončke, tečaj rolanja in drsanja, projekt zgodnjega opismenjevanja in da za vse to dobijo na koncu priznanja in diplome.

Samoumevno je, da je šola eko, kulturna in zdrava.

Vpis otrok v vrtce in šole je odvisen od velikosti generacije, ta pa niha. V vrtcih in šolah si tudi zato (še posebej v letih, ko so generacije majhne) prizadevajo, da bi se izkazali kot dobri, lepi in prodorni.

A pri tem vsi skupaj nemara pozabljamo, da imajo tudi učitelji in vzgojitelji le omejeno količino energije. Če jo porabijo za projektno delo, je lahko zmanjka za redni pouk.