Mastne kalorije: Načrt za akcijo
čet, 18.09.2014, 15:00
Mastne kalorije: Načrt za akcijo
Odslej bom jedel Hrano. Hrano z veliko začetnico, ki nima sestavin, katerih imen ne morem izgovoriti.

Tokratni kulinarični blog je tretji del serije Mastne kalorije, v okviru katerega lahko preberete še zapisa Noter in ven, vmes pa nalaganje ter Obrat za 180° v neznano.

***

Podučen z novim znanjem glede prehrane s strani nekoga, ki je te stvari preštudiral do potankosti in mnoge tudi osebno preizkusil, in s še brlečo lučko nad glavo sem optimistično ugasnil računalnik in še cel večer premleval in prebavljal prebrano. In bolj ko sem v naslednjih dneh raziskoval po internetu ta »Low Carb« način prehranjevanja, bolj nelagodno sem se počutil, kako da mi ni že prej kapnilo. Vsi tisti nasveti, ki sem jih delil, pa ljudje, ki sem jih obtoževal lenobe in požrešnosti. Joj joj. No, vseeno, optimizem v novo začrtano pot je premagal novoodkrito nelagodje, tako da je bilo energije za akcijo skorajda preveč.

Prva točka spremembe je velevala odstranitev vse nezaželene hrane oziroma izdelkov, s katerimi sem se dotlej prehranjeval. Priznam, ni mi bilo ravno lagodno, ko sem v škatle za brezdomce zlagal testenine vseh barv, pa sojino mleko, tiste "zdrave" kosmiče brez dodanega sladkorja, pa plazma piškote, pripravljene za karboloadanje, vedoč da jim ne prinašam nič zdravega. Vsa holesterol znižujoča margarina in sončnično olje je šlo pa vseeno raje v smeti.

V drugi fazi sem oborožen s plonklistkom napadel trgovino. Najprej dolg postanek pri zelenjavi, ki je sicer že prej ni bilo malo, in za spremembo mimohod skozi police s sadjem. Nato pa na mlečni oddelek po sladko in kislo smetano, polnomastno skuto in sir, pa še malce mleka s tavisoko številko! Voziček se je nato ustavil pri jajcih ter pri mesariji. Prvič po nekaj letih sem gledal vse tisto razstavljeno meso in nič mi ni bilo jasno. Po nekaj nerodnih vprašanjih sem v voziček dal vratovino in nekaj mlete govedine, za prvič bo dovolj.

Če bi torej v enem stavku na kratko povzel smernice, ki so krojile vsebino mojih nadaljnjih krožnikov, bi bilo to sledeče zaporedje besed: odslej bom jedel Hrano. Hrano z veliko začetnico, ki ne pride v škatlah, ki nima sestavin, katerih imen ne morem izgovoriti in bi jih moral brati več kot minuto. Nič več izdelkov, nič več glutena, soje in predelanih stvari. In ja, zelo malo ogljikovih hidratov, da bodo pri vzdržljivostnih hobijih maščobe glavno gorivo za proizvajanje švica!

Ja, pa tudi čim bolje se je bilo treba »na novo« izobraziti. Precej predavanj in strokovnih člankov je že čakalo na ogled in analizo, kreditno kartico sem aktiviral za par knjig. In potem še za par. In še za eno. In še za res zadnjih nekaj ...

Oborožen s novim znanjem in novo zalogo hrane torej rezultati ne bi smeli izostati. Kako je bilo pa v praksi? Več v četrtem delu bloga Mastne kalorije.


***

Klemen Rojnik je jedec, triatlonec in farmacevt.

V vlogi avtorjev naših kulinaričnih blogov, s katerimi vas razveseljujemo vsak četrtek ob 15. uri, mu družbo delajo še:

- Tajda Blazinšek, antropologinja in prostovoljka, Skuhna

- Alja Dimic, prehranska terapevtka, Center Holistic

- Gorazd Potočnik, slaščičarski mojster, Sladkozvočje

- Vasja Golar, pivovar, pivovarna Bevog

- Uroš Štefelin, kuhar in gostinec, Vila Podvin



Mastne kalorije: Načrt za akcijo

Foto: Blaž Samec/dELO

Prijavi sovražni govor