Brod na Muri: Kolesarjenje ni vedno zdravo

Koliko mrtvih kolesarjev bo potrebnih za ponovni premislek?

Objavljeno
29. avgust 2016 17.16
Jože Pojbič
Jože Pojbič

»Pri kolesarjenju Izgubljate maščobo in kurite kalorije s povišanim srčnim utripom. Kolesarjenje izboljšuje in ohranja vaše zdravje. Je večstranska fitnes vaja (izboljšuje vašo moč in vzdržljivost), ki vpliva na vse glavne mišice na nogah. Pri kolesarjenju je obremenitev vaših sklepov zelo majhna in je alternativa teku (zato je poleg plavanja kolesarjenje zelo priporočljivo za osebe, ki so pretežke ali se rehabilitirajo po poškodbi). Kolesarjenje izboljšuje kardiovaskularni sistem in prečisti pljuča ter poveča njihovo zmogljivost. Če bi le eno tretjino kratkih poti, ki jih sicer naredimo z avtom, prevozili s kolesom, bi nacionalna stopnja srčnih bolezni upadla od 5 do 10 odstotkov.«

Tako na spletu prednosti in pozitivne učinke kolesarjenja na naše zdravje naštevajo strokovnjaki. Kolesarjenje bi torej moralo biti zdravo. Meni pa se zdi, da ni. Vsaj na kolesarsko traktorski poti med Rakičanom in Odranci ne oziroma ne vedno, kar je dokazala sobotna tragedija, ko je pri Lipovcih kolesar umrl pod kolesi traktorske prikolice.Podoben občutek, da omenjena kolesarsko traktorska pot ni varna, so imeli pred mano že številni rekreativni kolesarji, tekači in pešci, ki so se začeli pritoževati že pred šestimi ali sedmimi leti.

Stezo je država na obeh straneh regionalke med Rakičanom in Odranci zgradila v času takoj po slovenski osamosvojitvi, ko pomurske avtoceste še ni bilo, tujih tovornjakov na stari cesti skozi pomurska mesta in vasi pa je bilo toliko, da ljudje niso mogli več normalno živeti. Ker so traktorji na glavni cesti v času del na poljih in spravila pridelkov prometno zmedo samo še dodatno povečevali do nevzdržnosti, je bila takrat traktorska steza, namenjena tudi kolesarjem in pešcem, pravzaprav nuja.

Ampak pred četrt stoletja so bili traktorji še kmetijski vlečni stroji normalnih velikosti in ne velikanske, močne in drage pošasti kot danes in mere traktorskih poti so bile takrat prilagojene meram takratnih traktorjev. Sedaj pa je velik traktor s prikolico širok skoraj natančno toliko kot traktorska steza in ko se torej po stezi pelje traktor, za druge udeležence na njej ni prostora. Prav zaradi tega so se pritoževali kolesarji in pešci, najpogosteje beltinskemu medobčinskemu inšpektoratu.

Občina je na podlagi pritožb pri Direkciji RS za infrastrukturo skoraj dosegla dogovor, da bi velike traktorje, ki so tudi bistveno hitrejši od manjših in ne bi toliko ovirali prometa, preusmerili s steze nazaj na glavno cesto. Pa so si na direkciji tudi zato, ker prekrškov ali nesreč na traktorski stezi doslej ni bilo veliko, premislili. Koliko mrtvih kolesarjev bo potrebnih za ponovni premislek?

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.