Brodet s škarpeno: Drugi tir ali drugi pir?

Zaradi fiskalnih omejitev gredo lahko na drugi pir šele po letu 2019.

Objavljeno
15. oktober 2016 15.01
šuligoj piran
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Piran se lahko pohvali z odlično urejenim prometom. To je pred dobrim mesecem skusil tudi mlad avstrijski turist, ki je očitno velik zaupnik naprav za satelitsko vodenje. Lahko je užival v tej izjemni prometni ureditvi, ki izhaja iz bogate srednjeveške tradicije oslovskih vpreg in racionalne urbane zasnove mesta. Šoferju je GPS očitno ukazal levo na napačnem križišču in mu svetoval vožnjo naravnost dol. Pot se je hudomušno zožila pri drugih Rašporskih obzidnih vratih (iz druge polovice 15. stoletja), ampak fant je raje poslušal gospo Recalculating iz GPS. Potem je prišla prva stopnica in še ena in še ena. Čudna piranska cestna oprema, pač.

Za avte nenavadno stopničasta ulica se je ožila in ožila, najbolj se je zožila pri prvih Rašporskih vratih (prva polovica 15. stoletja). Fant pa dalje, dokler se avto (saj mini moris res ni velik) ni zataknil za steno in »pašaman« v steni. Moral je pritisniti na gas. Tudi angleška pločevina ni več tisto, kar je bila (kot angleški fuzbal), in se zato v takih primerih ravno prav ukrivi, da lahko avto tudi v takih uličicah, ne ravno gladko sicer, vendarle spolzi dalje. Škarpena ne ve, kam so se umikali pešci. Vajeni snemanj 17. avstrijsko-korejske nadaljevanke o James Kim Bondu, in skritih kamer, so najbrž splezali na prvo svetilko, ki se je ponudila. Avto je vendarle dovolj razširil Rozmanovo ulico do konca in na porodno težak način prilezel ven na Tartinijevem trgu kot največja piranska atrakcija tega poletja. Zgodovinski prihod prvega avta, ki se je po tej ulici prikotalil na Tartinija. In na koncu še ena zanka: avtomobili teoretično ne morejo noter, a tudi ven ne. Škarpena upa, da je fant posnel film, saj bi zanj lahko dobil kaj cvenka pri proizvajalcu.

Da Pirančanom ni treba dodatnega adrenalinskega parka, se zaveda tudi eden od soustvarjalcev piranske celostne prometne strategije, ki ga je med vožnjo s kolesom pred mesecem podrl italijanski premalo previden šofer avta. V strategiji lahko iz prve roke popišejo, kako urejeno deluje brezplačni adrenalinski kolesarski poligon med Piranom in Portorožem. Adrenalinsko kolesarsko stezo so krstili: Ne boj, mesarsko klanje.

V časopisu smo lahko prebrali, da se koprski župan skromno prevaža v leto dni starem službenem pasatu. Občinski piarovci so pozabili dodati navodila, kdaj lahko ujamemo ta loterijsko srečni trenutek in zasačimo župana v tem pasatu. Veliko laže ga je namreč videti v ful dolgem in navitem bemflu 740, čeprav se sveti, da jemlje vid. Le kdo plačuje bemfla?

Minister Gašperšič in premier Cerar vztrajata, da bodo prihodnje leto začeli graditi drugi tir, ljudje pa se sprašujejo, zakaj se potem v proračunskem dokumentu hecajo, da se bo to lahko zgodilo šele po letu 2019. Nastala je napaka, je Škarpeni sporočil Brodetto agent Nula na kvadrat: moralo bi pisati, da bodo zaradi makrofiskalnih omejitev šele po letu 2019 lahko šli na drugi pir. Je pa minister širokosrčno ponudil, da lahko to tudi izbrišejo, če bodo zato zaskrbljenci laže spali.