Brodet s škarpeno: Junaki našega časa

Tir do Kopra ekonomsko ni upravičen, do Trsta pa je že 160 let.

Objavljeno
29. julij 2017 16.48
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Ne vem, ali ste videli junake našega časa, ki so se po 160 letih zmagovalno pripeljali z vlakom v Borovnico. Če že Franc Jožef ni mogel, so odgovorno prevzeli zasluge namesto njega. Nevednemu narodu so lahko Violeta, minister Peter, direktor Mes in drugi zaslužneži povedali, kaj vse smo s to železnico pridobili in kakšne zmage šele bodo dodali oni. Samo še zvezdo repatico čakajo.

Franc Jožef je 577 kilometrov železnice in vseh predorov, viaduktov, ovinkov in vzponov s krampi in rokami (brez jedrskih vrtalnih supermega galaktično kompjutiziranih robotov) zgradil v 18 letih. Naši junaki se na drugi tir pripravljajo 20 let in se bodo o njem pogovarjali še približno toliko časa. Seveda je drugi tir 21-krat krajši in ne nujno tudi tolikokrat cenejši. O tiru do Kopra še zmeraj trdijo, da ekonomsko ni upravičen, ker se naštelani amortizacijski izračun ne izide. Južna železnica do Trsta pa je ekonomsko upravičena že 160 let. Po vseh teh letih ima eno napakico: potniki se z Dunaja zadnja leta ne morejo več peljati v Trst, čeprav tir obstaja. Če bi jih naložili v živinske vagone, bi jih vlak še potegnil do tovorne postaje, ampak ne bi bilo fer, da bi samo visoka živina uživala železno cesto iz Ljubljane do Trsta.

Junaki našega časa so tudi gospodje, ki so prepričani, da je bolje za vsaj deset do 15 let prestaviti gradnjo drugega tira, kot da bi pustili zmago neki naključni politični opciji. V desetih letih bi medtem sicer izgubili vsaj dve milijardi evrov prometa, ampak junaki tolažijo, da imajo 250 milijonov cenejšo različico projekta. Poudarjajo tudi, da jih podpira Janševa kontrademokracija. To je ista kontrademokracija, ki je sprejela državni prostorski načrt za ta isti drugi tir in se po 12 letih dela Francuze, da to res ni dober projekt niti trasa ne ... Ha! Tista k-demokracija, ki je dala kader za osušitev Luke, Intereurope in nadministra Černača, ki je prepričan, da se drugi tir ne bi splačal, četudi bi Luka Koper 30-krat povečala promet in praktično prehitela Hamburg. Ta k-demokracija bi morala prihodnjih 30 let molčati, kar zadeva vlake, tire, Luko, Intereuropo ... Ampak, da ne bo pomote, še vsaj šest kontrademokratičnih strank je na isti temni strani Lune.

Zadnjič je zazvonil telefon Jeanu Claudu Juncu ravno med tiskovko. Pogledal je na ekran tistega starega, predpotopnega telefona in rekel, da ga je klical Jožef Horvat, junak in borec proti južnemu golfu. Samo pomisel na golf je treba v kali zatreti. Ampak samo v Portorožu, seveda. Drugod po Sloveniji lahko gradijo kolikor hočeš golfov. Tam nimajo rodovitne prsti. Samo v koprskem pristanišču je treba zatreti prekarnost. In samo koprsko progo je treba graditi v breme lokalnega gospodarstva. Pa pravijo, da Sloveniji primanjkuje kadrov! Kaj bi Slovenija brez teh junakov, kako bi se ideološko in filozofsko znašla, kako usmerjala razvoj, kako bi se rešila etičnih izzivov, preizkušenj in blodenj? Kako srečna je ta dežela, ki ima namesto zalog nafte z neizmernim umom obdarjene in (to moramo poudariti) poštene ljudi.