Celjski tlačani in knezi: Kljukci

Župan kljuko na službenem avtomobilu potrebuje, da bo Celje odvlekel v lepšo prihodnost.

Objavljeno
29. januar 2016 09.23
Brane Piano
Brane Piano
Novo leto je, pa je že vse spet po starem. Razen županove kljuke in njegovih kljukcev. To je novo.

Novembra smo na tem mestu razkrili, kako velik avto si je namesto starega kljuseta naročil prvi celjski knez. Spraševali smo se, koliko bo 60 tisoč evrov vredna limuzina dodatno onesnaževala celjski zrak. Pa so se potem najprej na nacionalni TV in zatem še v časopisu Celjan osredočili na drugo vprašanje: zakaj županov avtomobil potrebuje vlečno kljuko? Z občine jim čisto natančno niso znali odgovoriti. Zato jim pomagajmo.

Prvič, tudi župan Bojan je samo občan, kar je edino, po čemer smo si tlačani in knezi enaki. In občan sme štirikrat na leto na mestno smetišče brezplačno k županovemu strankarskemu šefu Marku pripeljati prikolico odpadkov. Zato sklepamo, da je lahko kljuka namenjena dajanju dobrega zgleda občanom.

Drugič ne gre pozabiti, da je Celje pobrateno z občinami na otoku Pagu. Od mariborskega Kanglerja je celo prevzelo svetlo tradicijo bratenja z Novaljo. Zato ga ni, ki v Celju kaj velja, da tako kot župan ne bi letoval v tistem avtokempu na Pagu. Ker je avtokemp, moraš tja z avtom. Če hočeš na morju kaj jesti in piti ali se celo s čolnom voziti, si moraš privleči prtljago. Saj ne gre, da bi županom z otoka Paga, ki v Celje prihajajo na dneve otoka Paga, svojo prtljago nalagal, da naj jo odpeljejo na Pag in ti jo shranijo.

Tretjič, morda župan vlečno kljuko na službenem avtomobilu potrebuje, da bo Celje odvlekel v lepšo prihodnost, če že zaradi drugega napredka v Celju tlačani tja nikakor ne pridemo.

Odločitve, da nas bo treba za nekaj povleči, je kriva tudi humanitarna pomoč prebežnikom. Saj je prejšnji teden v Ljubljani na protestnem shodu predsednik stranke in v Celju županov pooblaščenec Marko razlagal, da je pred humanitarno pomočjo prebežnikom treba poskrbeti za finančno varnost državljanov Slovenije. Se popolnoma strinjamo in vlagamo priprošnjo, da pa naj finančna varnost ne velja samo za kneze, ampak tudi za tlačane. Izboljšali bi jo že z občinskim odlokom o tem, koliko največ sme stati županov avtomobil. Kljuka gor ali dol.

Nujnosti varčevanja na vseh ravneh se zavedajo tudi drugi celjski pribočniki. Tako smo slišali od županovega pooblaščenca Staneta, da še ni opustil misli o združitvi svojega pokrajinskega in Tončkovega novejšega muzeja, še več, tudi mestno galerijo bi lahko priključili. Na občini pripravljajo strokovne podlage za združitev. Ko bodo gotove, bodo za strokovno mnenje vprašali Staneta in Tončka. Če bo združitev uspela, bodo upali, da ministrstvo za kulturo ne bo zmanjšalo financiranja muzejev.

Upanje, kot pravi ljudska modrost, umre zadnje, torej bo prej crknila mednarodna prepoznavnost muzejev in galerije sodobne umetnosti.

Pa kaj nas briga. Do takrat bomo mi že potegnjeni.