Iz dežele kralja Matjaža: Hud(obn)a luknja

Hude luknje se ne navadiš nikoli. Požre ti živce in pokvari dan. Njen obstoj je zdravemu umu nedojemljiv.

Objavljeno
21. februar 2015 13.54
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Mateja Celin, Slovenj Gradec
Kralj Matjaž odkrito prizna, da včasih malce traja, da se mu posveti, še posebej ker v svoji votlini nima elektrike, a da ima pri tem tako resno konkurenco, ni vedel. Na še enem izmed tolažilnih srečanj s cestno popolnoma deprivilegiranimi Korošci so ti poskušali ministru Gašperšiču dopovedati, da se za Koroško ne bo čisto nič spremenilo, če zgradijo tretjo razvojno os samo od avtoceste do Velenja, saj bo celotna regija še naprej obupno nedostopna. Največja katastrofa, nevredna 21. stoletja, je namreč cesta skozi sotesko Huda luknja, ki je na nesrečo Korošcev tudi glavna cesta v regijo in iz nje.

S Hudo luknjo je pač tako, da že njeno ime pove vse. V njej je prostora le za hudo vijugasto in v skalo vklesano cestico in rečico, ki ob deževju rada zaliva cesto, kakšen kos pa jo kdaj za spomin tudi odnese s seboj. Če sneži, Huda luknja v rekordnem času postane zamašena luknja, prometa je konec tudi ob vsaki najmanjši prometni nesreči. Vijuganje med skalovjem po stokrat poflikanem vozišču se pogosto izkaže za zahtevnejše od pričakovanega, posebej srečevanje s kamioni (in med kamioni) zna biti precej adrenalinsko, a ne tako zelo kot skale, ki se redno lomijo od sten in letijo na cesto. In zaprejo promet, seveda. Hude luknje se ne navadiš nikoli. Tudi milijontič ne. Vsakič, ko je treba via Velenje, Celje, Ljubljana, svet, Korošcu že sama misel na neizogibno cijazenje tam skozi pokvari dan, prebijanje skozi skalovje v koloni z bliskovitimi 40 km/h pa živce. Še na lep sončen dan je nagravžna, vsako najmanjše poslabšanje vremena pa se odrazi v stokratnem poslabšanju voznih razmer. Obup, skratka. Če bi bila to pot do neke oddaljene hribovske kmetije, bi človeški razum to še prenesel. Da pa je to v 21. stoletju glavna cestna povezava do katerekoli regije, kjer živijo desettisoči davkoplačevalskih državljanov, pa je državna sramota, ki bi jo morali že zdavnaj odpraviti.

In kaj je na to odgovoril minister? Da mu je ta podatek nov!! Dobro jutro! Pri tem se je sam v zadnjem času najmanj dvakrat peljal skozi Hudo luknjo, a kot je Matjaž že poročal, so ga zastoji navdušili. Da ne govorimo o odgovornih na ministrstvu, ki bi morali v nulo poznati razmere ter realno oceniti, kje je najbolj nujno ukrepati, namesto da iščejo 752. izgovor zakaj ni napredka. Ob tem je nova trasa, ki obide hudobno luknjo, edina že izrisana, potrjena, vlada pa je zanjo že pred leti sprejela državni prostorski načrt. Za ministrstvo je kljub vsemu še vedno prednostna še neobstoječa trasa A1–Velenje. Minister pravi, da se bojijo, da bi potem zmanjkalo denarja zanjo, če bi najprej začeli graditi od Velenja proti Koroški. Čudno, se čoha po bradi Matjaž, o tem, da bo po gradnji do Velenja zmanjkalo denarja za cesto na Koroško in bo ta še naslednjih sto let ostala na istem (odrezana od sveta), jih pa ne skrbi? Nazadnje je minister obljubil, da bodo v luči novih spoznanj (o obstoju Hude luknje) še enkrat proučili, kateri odsek je prednostni, in če se izkaže, da je Huda luknja res tak problem, bi lahko začeli graditi tam. Mhm. In potem nastopita svizec in čokolada ...