Komercializacija dobrodelnosti

Medijski pokrovitelj projekta Botrstvo je imenitno izpeljal dražbo Prevčevih zdelanih elank in iztržil fantastičnih 45.000 evrov.

Objavljeno
11. december 2016 12.26
Novinarska konferenca in predstavitev Slovenske reprezentance v smučarskih skokih 21.novembra 2016 [smučarski skoki,reprezentance,šport,predstavitve,novinarske konference,Peter Prevc]
Gorazd Nejedly
Gorazd Nejedly
Naš športni zvezdniški dvojec Goran Dragić-Anže Kopitar se je pred leti ponosno postavil pred fotografe z velikanskim čekom in darovanim zneskom. Bil je tako nizek, da niti po »zmoti« ni omembe vreden. Na čeku se je bohotilo tudi ime enega od velikih slovenskih podjetij. Zbegalo me je, da nisem vedel, kdo je dobrotnik, milijonarja ali podjetje. Morda kar vsi trije skupaj. Če bi vedel, bi se lahko vprašal, kdo je tu koga »zajebaval«. Toda podobnih oglaševalskih zgodb, povezanih z dobrodelnostjo naših uspešnih športnikov ali milijonarjev, je bilo v minulih letih že kar nekaj. Najbolj sveža mi ni daje miru.

Bojim se, da se bo ena od najodmevnejših humanitarnih akcij Botrstvo v Sloveniji izrodila v ... Na to sem pomisli (in še zdaleč nisem edini) ob dražbi bunde, ki jo je Peter Prevc minulo sanjsko sezono nosil ob vseh svojih zmagah na zmagovalnih odrih. Naš skakalni šampion oziroma njegovo podjetje se je navkljub plemenitemu namenu nespretno lotil dobrodelnega projekta pod dobrodelno blagovno znamko Botrstvo v Sloveniji. Pomislek je povezan izključno s tem, da je izvajalec dražbe pravzaprav lastnik darovanega predmeta, in ne katera od piar agencij ali medijskih hiš. Ali kdorkoli drug. V tem primeru bi bil lahko izvajalec predvsem nacionalni radio, ki je sicer medijski pokrovitelj projekta botrstva in je letos pozimi tako imenitno izpeljal dražbo Prevčevih zdelanih elank, da je iztržil fantastičnih 45.000 evrov.

Vsekakor je Peter Prevc pri oblikovanju in utrjevanju svoje blagovne znamke ubral edinstveno pot. V Sloveniji se česa podobnega, razmišljam izključno o dražbi »podjetja« Peter Prevc, še nihče – da bi vedel – ni spomnil. Ne vem niti za podoben primer v tujini, če ne gre izključno za trženje in prodajanje izdelkov svoje blagovne znamke. Ali je takšna oblika izvedbe humanitarne dražbe sprejemljiva za tako uspešnega in priljubljenega športnika je seveda tudi vprašanje za ljudi, ki se s podobnimi rečmi ukvarjajo profesionalno. Mojemu pomisleku je pritrdil eden od vodilnih slovenskih tržnikov, ki je Prevčevo dražbo označil za nenavadno, ker da tudi on ne pozna podobnega primera. Pri tem je opozoril, da je bil skakalni as pogumen in je veliko tvegal, saj bi lahko manjši izkupiček od pričakovanj imel negativni učinek, še posebno po rekordnem izkupičku za šampionske skakalne smuči. Da vedno obstaja tudi tveganje, da bodo ljudje napačno razumeli njegovo izključno dobrodelno potezo.

Ne želim biti lovec na čarovnice, pa vendar je linija med dobrodelnostjo in komercializacijo dobrodelnosti zelo, zelo tanka. Naši športniki, predvsem pa njihovi svetovalci in oblikovalci javne podobe, bi se tega morali še toliko bolj zavedati. Da je tudi idejna pobudnica resnično izjemne humanitarne akcije, Zveza prijateljev mladine Moste - Polje, sprejela takšno obliko sodelovanja, pa me je navkljub vsemu močno presenetilo. Dobrodelnost je vendarle ena najvišjih človeških vrednot, ki ne sme dopuščati nikakršnega dvoma o njeni iskrenosti in poštenosti ter verodostojnosti.

P. S. Na dan nastajanja kolumne je vrednost Prevčeve zmagovalne bunde dosegla 2000 evrov. Licitacija traja do torka do 12. ure.