S krizo je pridobivanje denarja težje kot kdaj prej, ITF dodatno bremeni dvoumen status; ker ni mednarodna organizacija, nima dostopa do evropskih sredstev in novih virov financiranja. Povrhu je v času prejšnje garniture kazalo, da je tudi sklad za razminiranje naletel na mino; da zaradi radikalne štednje morda ne bo obstal. Direktor leve provenience, ki ni ugajal desni garnituri, je značilen tukajšnji kolorit, a smo pri širšem vprašanju nerazumevanja samega projekta. V prostoru, kjer je malo nesebičnih idej, bi očitno brez pomisli uničili enega najuspešnejših zunanjepolitičnih projektov, referenčno mednarodno institucijo na svojem področju. Ob tem je pomembno še, zakaj je ustanova osamljen primer te vrste. Bivši zunanji minister je na vprašanje odvrnil, da je idej veliko, znanja nekaj, časa premalo. Prvi diplomat Žbogar je tri četrt časa posvečal Hrvaški.
Zdaj, ko se na Slovenijo lepi zgodba neuspešne države, ko je skoraj pred tem, da bo morala zaprositi za finančno pomoč, nakar bi se je polastila trojka, ni prav veliko, kar v Uniji vedo o nas. Razen polizdelkov Slovenija izvaža v Evropo samo spore s Hrvaško. Spoštovanje ni kategorija, s katero bi se veliko ukvarjala, in v Evropi ga nima veliko. Edino, po čemer smo vedno izstopali, je bilo obremenjevanje z nerešenimi sosedskimi problemi in razkazovanje, da nikoli ničesar ne znamo urediti sami. Zadnji prizor, nenavadna ubranost državnega zbora ob ratifikaciji hrvaške pristopne pogodbe z Unijo, ki je brez glasu proti odprl vrata Hrvaški, je bolj zaigran kot stvaren. V ozadju ostaja dvostranski odnos brez zaupanja. Težko je pričakovati, da bi se vprašanje LB kdaj rešilo drugače kot s pomočjo tretjega.