Ambasador hitrih korakov

Glede na hitre korake do osvojenih vrhov gre sklepati, da se Tim Gajser med elito ne bo zadrževal.

Objavljeno
06. september 2016 14.04
Mojca Finc
Mojca Finc
O tem, koliko denarja se vrti v elitnem motokrosističnem razredu MXGP (nekoč MX1), nad katerim več kot desetletje roko drži Youthstream, lastnik televizijskih, marketinških in promocijskih pravic, se ne govori na glas. Ker nagradnega sklada ni in motokrosisti za vsako dirko prispevajo štartnino, so zanje izjemnega pomena pogajanja za čim boljšo pogodbo, ki jo sklenejo z ekipo in pokrovitelji pred sezono. Do Youthstreamovega prihoda v motokros tekmovalci štartnin niso poznali in na dirkah so jim pripadale denarne nagrade. Youthstream je ubral drugačno taktiko in uvedel svoja pravila: fantom s pojavljanjem na dirkah po svetu omogoča prepoznavnost, s čimer jim dviguje vrednost pri iztržkih pogodb.

Krovna organizacija, ki vrti kolesje svetovnega prvenstva, vsako leto dvigne promocijsko raven tega športa. Z močno prisotnostjo na družbenih omrežjih, lastno revijo in spletnim televizijskim kanalom povečuje priljubljenost motokrosa. Tekmovalce, ki prihajajo iz 30 držav, na vseh dirkališčih v sezoni skupno spremlja pol milijona navdušencev in milijarda televizijskih gledalcev. Letos se je zavoljo uspehov Tima Gajserja močno povečalo tudi število slovenskih sledilcev, ki jih bencin v preteklosti ni zanimal.

Youthstream je v Gajserju dobil odličnega ambasadorja. V svoji premierni sezoni v eliti navdušuje z mladostjo in rekordnimi dosežki, s katerimi piše zgodovino tega bencinskega športa. Prepričuje z bliskovitim napredkom, zavoljo katerega mu ploskajo tudi prekaljeni mački, ki jih je kot otrok občudoval pred TV-zaslonom z domačega kavča.

Tim je najboljša reklama za šport: tudi zdaj, ko se mu uresničujejo sanje in je družini, ki je vse postavila na kocko zaradi njegove kariere, omogočil lagodno življenje, ostaja umirjen, skromen, preprost in prizemljen. Še vedno je enako iskriv kot takrat, ko je kot deček povedal, da se je fotografiral s Tonijem Cairolijem, šestkratnim svetovnim prvakom v eliti. Tistim, ki ga je letos sam premagal v boju za lovoriko.

Tim je najboljši promotor za panogo, ki meri na dvig priljubljenosti: nagovarja svoje vrstnike, občinstvo, ki je najbolj prisotno na družbenih omrežjih in dovzetno za nove tehnologije. Ker kot najstnik premaguje najizkušenejše dirkače v svetu, pridobiva vse več privržencev tudi med starejšo publiko. Postaja vzor, s podpisi bržkone donosnih pogodb (Monster Energy in Fox) pa blagovna znamka.

Ob prepoznavnosti vročega zvezdnika imajo korist vsi – Honda, ki je že lani razbrala, kakšen dragulj je dobila v roke in ga priklenila nase s pogodbo do leta 2020, Youthstream s številom sledilcev in slovenski motokros, nekoč šport peščice entuziastov, letošnji Gajserjevi uspehi pa so mu priljubljenost dvignili v višave. Koliko pa bo imel od vsega tega mladi zvezdnik? Vesel je, da se vsa družina, ki živi za motokros, zdaj z motokrosom tudi preživlja. S številkami se ne ukvarja, zanima ga le lasten domet. Prav zato gre sklepati – glede na hitre korake proti vrhovom, ki jih napada –, da se med elito ne bo kaj dolgo zadrževal. S selitvijo v atraktivni ameriški superkros bi si, potem ko je osvojil vse naslove v motokrosu, uresničil največje otroške sanje.