Čas za nov slogan

Slogan DUTB »iz slabega v dobro« bi lahko spremenili v »iz slabega v kalno«.

Objavljeno
29. marec 2015 21.39
iza*Slaba banka
Suzana Kos, Ozadja
Suzana Kos, Ozadja
Štiri družbe (ACH, Polzela, Elan in Adria Airways), katerih terjatve v paketu prodaja slaba banka, nimajo skupnega prav nič; o tovarni nogavic in lastni floti skoraj povsem oskubljenega nacionalnega letalskega prevoznika nekateri sogovorniki celo ocenjujejo, da sta praktično neprodajljivi, pri Elanu pa da so težave zaradi zahteve EU po vrnitvi desetih milijonov evrov nedovoljene državne pomoči. Le o družbah v holdingu ACH je slišati, da so prava naložbena priložnost.

Podoba DUTB je slaba; pa ne le zaradi aktualnih prodajnih postopkov, zaradi katerih se je tudi javno zakresalo med njo in vlado, ki je povsem neuspešno opozorila na nerazumljivo kratke roke za zbiranje ponudb. Vzrokov za slab ugled je več - za javnost neprebavljivo visoke plače njenih vodilnih v preteklosti, dvomljive odločitve glede določenih zunanjih svetovalcev, vse skupaj pa sta zaokrožili še kritični poročili protikorupcijske komisije in računskega sodišča.

Zavedamo se korupcijskih tveganj v zvezi s slabo banko, je pomodroval v intervjuju za sobotno izdajo avstrijskega časnika Der Standard premier Miro Cerar, čigar vlada se je v začetku meseca odločila za kadrovski prepih v upravnem odboru DUTB. Bo zato odslej kaj drugače in informacij in pojasnil o dogajanju več?

Avtonomija slabe banke je eno, in brez dvoma je prav, da jo ima; a avtonomnost seveda ne pomeni avtomatično tudi preglednosti delovanja. Tako se zdi, da je prostora za ribarjenje v kalnem, morebiti resnično tudi za sklepanje interesnih koalicij, nekateri jo na primer vidijo v Kolektorjevem poskusu prevzema ACH, res na pretek. Morda bi bilo zato treba razmisliti o spremembi slogana, pod katerim deluje DUTB. Namesto »iz slabega v dobro« se zdi primerno, da bi tako ob svojem imenu, na primer, zapisali kar »iz slabega v kalno«.