Dizelska nadaljevanka

Dizle ljudje kupujejo predvsem zato, da plačajo čim manj na črpalki.

Objavljeno
24. julij 2017 21.18
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Nekateri nemški mediji, npr. Spiegel, so konec preteklega tedna poročali, da so se najpomembnejši predstavniki nemške avtomobilske industrije domnevno v preteklosti na skrivaj dogovarjali o najrazličnejših stvareh, da bi dosegli prednost na trgu, tudi o spornem čiščenju izpuhov v njihovih avtomobilih. Kazni v takšnih dokazanih primerih so lahko visoke, vprašanje pa je, kako visoke bi bile, ko je zraven še okoljska komponenta. Da ne govorimo o ugledu, ki je bil pri avtomobilih vselej pomemben. A o tem soditi prehitro ne bi bilo smiselno. Evropska komisija je potrdila, da je prejela prijavo oziroma namig o tej temi in da stvar preučuje ter da je prezgodaj o tem karkoli govoriti; BMW je v nedeljo prvi zanikal kakršno koli vpletenost, drugi doslej tega niso hoteli komentirati. Delnice večine so danes dopoldne tako kot v petek rahlo izgubljale vrednost.

Morda bodo kaj več povedali na nekakšnem nemškem dizelskem vrhu, ki naj bi potekal v prvih dneh avgusta in kjer naj bi najvišji predstavniki nemške avtomobilske industrije ter zvezne in deželne politike razpravljali o tem, kako naprej z dizli. Namiguje se, da se bodo zavezali, da bodo vsem avtomobilom z dizelskimi motorji okoljskega standarda evro 5 in 6 spremenili programsko opremo za elektroniko, da se bo zmanjšal izpust dušikovih oksidov, s čimer se bodo izognili prepovedim za vstop v nekatera nemška mesta, ki jim grozijo. Nekaj takšnega sta z objavami o izboljšavi svojih dizelskih avtomobilov, kot jim sami lepo pravijo, že napovedala Daimler in v manjšem obsegu Audi. Pri obeh pa je bilo zraven dodano, da bosta to počela v tesnem sodelovanju z nemškim prometnim uradom … Omenjena govorita o akciji za vso Evropo, kaj pa bo o tem rekel morebitni vsenemški vrh? Se takšne zadeve rešujejo evropsko ali jih ureja vsak po svoje, kot ima pač interes? Negotovo je, kako bo vse to vplivalo na pogone in njihovo ekonomičnost, dizle ljudje kupujejo predvsem zato, da plačajo čim manj na črpalki.

Prodaja avtomobilov z dizelskimi motorji se v nekaterih evropskih državah zmanjšuje, opazno v Nemčiji, kjer po nekaterih podatkih še vedno obsega 40 odstotkov prodaje vseh avtomobilov. Elzbieta Bienkowska, evropska komisarka za industrijo, ki je Volkswagen dolgo časa neuspešno pozivala, naj se do evropskih strank odzove tako kot do ameriških, pa je pred kratkim izjavila, da gre protidizelska gonja že predaleč. Agencija Reuters prenaša navedbe njenega pisma evropskim prometnim ministrom, v katerem jih svari, da bi ne bilo koristi, če bi se zaradi zapiranja mest sesul trg dizelskih avtomobilov, da bi industrija tako ostala brez sredstev za vlaganje v tako potrebne avtomobile brez izpustov, ki da jih sicer sama nadvse zagovarja.

Kmalu bo minilo dve leti od izbruha Volkswagnove dizelske afere. Verjetno si ne bi mislili, da bo dizelska zgodba vlekla toliko časa in da bo do danes tako vroča. Po svoje to kaže, da posledic nekega početja, ki je trajalo, ne moreš urediti hitro ali pa jih na hitro in na pol pomesti pod preprogo.