Inovirati – biti

Množično inoviranje je vrednota in jamstvo za prihodnost.

Objavljeno
25. marec 2016 20.47
Silva Čeh
Silva Čeh
Množično inoviranje po podjetjih je praksa, s katero se lahko pohvalijo najboljši: naše krke, leki, beteceji, talumi, domeli, petroli. In gotovo še kar nekaj njih. Povečuje se število inovativnih in koristnih predlogov, vse več je prihrankov, ki jih podjetja ustvarijo zaradi svojih inovativno navdihnjenih zaposlenih. V Leku (iz skupine Sandoz) so v štirih letih podvojili število predlogov in lani dosegli fantastično število – 1200 idej, a tudi koristi, ki jih je imelo podjetje, se je povečalo na že skoraj težko predstavljivih 7,7 milijona evrov; v štirih letih pa preseglo 20 milijonov evrov. Tudi v drugih uspešnih in trajnostno usmerjenih podjetjih postaja praksa množičnega inoviranja temeljni princip delovanja. In visoka vrednota.

Za to je potrebno dobro podjetniško okolje, ki v zaposlenih vidi bogastvo, nepresahljiv vir koristnih predlogov. To jim tudi dovoli biti ter s sodobno organizacijo spodbudi in nagradi. Dobre prakse kažejo, da gre za visokoorganizirane sisteme, ki delujejo v mednarodni konkurenci. Lekov Th!nk Sandoz je »kopiral« cel veliki Sandoz, zanj so prejeli prestižno nemško nagrado za upravljanje z dobrimi idejami.

Pomembno je zavedanje, da podjetja potrebujejo nenehno inoviranje; poleg profesionalnega je množično lahko zavidanja vreden potencial. Če ga znajo prepoznati in spodbuditi, denimo v veliki Krki tudi z vodjem za dobro razpoloženje, drugod z meseci inovativnosti, ponekod kot ključne strateške projekte ... Rezultati potem ne umanjkajo in tudi priložnosti za slabo klimo je v podjetjih manj ali nič.

Ker gre za visoko medsebojno zaupanje in vrednoto, ki se ji reče prihodnost in je napredna podjetja nočejo izustiti iz rok. Če bo to priložnost zaznala še država, smo toliko bliže idealu inovirati – biti.