nova
mobilna
aplikacija
stara aplikacija bo delovala samo še
mobilne trgovine
tor, 03.04.2012, 21:00
Izbriši in nariši
Mitta Romneyja 
do novembra čaka 
še veliko »brisanja 
in risanja«.
Predvolilne kampanje so lahko tudi priložnost za finančne uspehe, ki so čisto naključni in povsem stranski proizvod zelo velikega propagandnega stroja. Tako se je pred kratkim čez noč potrojila vrednost delnic družbe Ohio Art Company, ki proizvaja že več kot pol stoletja staro, a še vedno priljubljeno igračko Nariši-Izbriši (Etch A Sketch). Ta danes tako priljubljenim elektronskim tablicam podobna plastična škatla, napolnjena z aluminijevim prahom, po katerem z dvema vrtljivima gumboma lahko rišemo različne črte in krivulje, se je znašla sredi najhujše predvolilne vihre, ko jo je eden od glavnih svetovalcev vodilnega republikanskega tekmeca za strankarskega predsedniškega kandidata Mitta Romneyja uporabil kot ponazoritev načrtovanih sprememb v kampanji, ko bo njegov šef končno postal tudi uradni kandidat. Novinarji so ga pobarali, ali ga ni nič strah, da bo Romney izgubil ogromno liberalnejših in neodvisnih volivcev, ker mora zdaj spreminjati svoja nekdanja stališča, da bi si pridobil naklonjenost konservativnih skrajnežev, ki igrajo zelo pomembno vlogo v strankarski izbiri republikanskega predsedniškega kandidata.

»Nisem zaskrbljen. Pritisnili bomo tipko za ponovni zagon. Tako kot pri igri nariši-zbriši se bo vse spremenilo. Samo potreseš in začneš znova,« je Eric Fernstrom povedal za televizijo CNN. Njegova izjava je povzročila pravi »škandal«, ki so ga dobro izrabili Romneyjevi tekmeci, da bi volilcem znova pokazali, kako je bogataški mormon pripravljen narediti vse (beri: nenehno spreminjati stališča), da bi se dokopal do najpomembnejšega položaja v državi. Drugouvrščeni republikanski kandidat Rick Santorum je smešil nenačelnega tekmeca tako, da je z igračko nastopal na predvolilnih shodih, njen proizvajalec pa je nepričakovano medijsko reklamo dopolnil s svojim novim oglasom: »Nariši-izbriši je podobna politiki. V njej je veliko sivih lis.«

Odkritosrčnost naivnega svetovalca, ki bo krojil »kandidatova nova oblačila«, je razkrila zgolj vsem znano resnico o ameriških predvolilnih spopadih, v katerih morajo kandidati v prvi rundi znotrajstrankarskega obračunavanja snubiti svoje radikalnejše strankarske privržence, na zaresnih volitvah pa ublažiti svoja dotedanja stališča, da bi pritegnili čim več »drugih« oziroma neodvisnih volivcev. To je zapletena, včasih lahko tudi samomorilska strategija. Ameriški volivci in njihovi mediji so sicer večkrat dokazali, da so kratkega spomina, a razvlečena znotrajstrankarska predvolilna borba lahko Romneyja privede v položaj, ko mu tudi najuspešnejše risarske spretnosti na priljubljenih igračkah ne bodo več pomagale.

Vrhuška republikanske stranke Romneyjevih tekmecev, ki nimajo nobenih možnosti, da bi ga dohiteli, ne pozivajo k odstopu le zato, ker zdaj energijo in milijone dolarjev zapravljajo za to, da se »koljejo« med sabo. Javnomnenjske raziskave kažejo, da Romney izgublja čedalje več privržencev med neodvisnimi volivci, v spopadu z Obamo, v katerem je doslej tesno vodil sedanji predsednik, pa se je začela razlika med njima povečevati. Do novembra ga čaka še veliko brisanja in risanja.


Izbriši in nariši

Foto: Chip Somodevilla/Getty Images/AFP

Povezane novice

Ulice New Yorka: Dlje kot traja tekma, manj možnosti za zmago
3. april ob 15:00
Kaj je pred današnjo bitko za republikansko predsedniško nominacijo povedal Delov dopisnik iz ZDA Boris Čibej.

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se