Kdo (in kako) pilotira?

Bo odložne pogoje v podobi odškodninskih tožb moč varno preleteti?

Objavljeno
19. januar 2016 20.09
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Prodaja slovenske - brniške - letalske triperesne deteljice prihaja dve leti po v parlamentu zapovedani privatizaciji v sklepno fazo. Aerodrom Ljubljana je bil pred letom in pol za 234 milijonov evrov prodan nemškemu Fraportu, Adria Airways Tehnika (AAT) za dva do pet milijonov evrov poljskemu Linetechu, za Adrio Airways naj bi zasebni investicijski sklad 4K Invest skupaj z dokapitalizacijo odštel 1,4 milijona evrov.

Adria Airways ni naprodaj šele od državnozborske odločitve poleti 2013, ko je bil en neuspešen prodajni krog že davno mimo. In tudi takrat se zanjo najbolj zaželena Lufthansa, ki je pred leti za en evro od avstrijske države kupila njihovega razdolženega prevoznika, niti približno ni zanimala. Drugi prevozniki, vključno z najbolj propulzivnimi zalivskimi, pa tudi ne.
Na prvi pogled se zdi 4K Invest dostojen naložbenik. Tudi najverjetnejši kupec banke NKBM je sklad Apollo in tudi ta po posredniku v luksemburškem okolju. 4K Invest izkušenj v letalstvu nima, hvali pa se z drugimi uspešnimi prestrukturiranji. Bolj kot varuh konkurence (in upniki) lahko vse skupaj izniči neuspeh na sodišču, kjer še vedno razsojajo o skoraj devetmilijonskem odškodninskem zahtevku AAT.

Pri prodaji Aerodroma Ljubljana je bila država očitno preveč pogoltna - Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana pa je še vedno brez naložb in vsaj v prihodnem terminalu bolj podobno (slabši, na primer ljubljanski) avtobusni postaji kot pa letališkemu terminalu. Ocene, kakšne so primerjalno plače v Adrii Airways, so različne. Nove kolektivne pogodbe so resda usklajene, ne pa podpisane - to čaka novega lastnika. Ki pa se bo svojega poslovodenja prej ali slej lotil z zmanjševanjem stroškov. Z upanjem, da krčenja ne bodo deležne tudi linije.