Konec negotovosti

Odgovorno lastništvo ne pomeni le dobrega upravljanja družbe, pač pa predvsem spoštovanje uredniške neodvisnosti.

Objavljeno
03. junij 2015 21.43
Mateja Babič Stermecki, odgovorna urednica Dela
Mateja Babič Stermecki, odgovorna urednica Dela
Medijska družba Delo je danes dobila novega lastnika. Po petih letih bolj ali manj intenzivnih prizadevanj dosedanjih lastnikov, Pivovarne Laško, da v celoti izstopi iz lastništva Dela, je naposled zaključen postopek prodaje, ki se je uradno začel že leta 2010. Vendar takrat kljub objavljenemu razpisu doma in v tujini za nakup ni bilo zanimanja. Precej drugačna je bila zgodba v zadnjih dveh letih, ko se je hkrati s ponovnim zagonom prodaje v ozadju prepletalo nemalo interesov, lastniških apetitov in povezav, ki niso vzbujale ne upanja ne zaupanja. Še toliko manj, ko smo sočasno z dogajanjem na lastnem primeru dovolj nazorno lahko spremljali, kako neodgovorno in z mnogo premalo strateškega razmisleka se je v državi odpiralo vrata kupcem dvomljivega slovesa, da o netransparentnosti poslov niti ne govorimo.

Naposled so dosedanji lastniki Dela prodali Radensko češki Kofola Group in bili tudi sami prodani nizozemskemu Heinekenu, ki se z medijsko dejavnostjo ne ukvarja. Od takrat je bilo le še vprašanje časa, kdaj bo novega lastnika dobilo tudi Delo.

Dolgoletna lastniška negotovost je torej končana. Idrijska družba FMR je hkrati s sklenitvijo pogodbe o nakupu stoodstotnega deleža v družbi Delo sporočila, da v medijsko dejavnost vstopa kot dolgoročni lastnik Dela, ki bo podpiral razvoj naše časopisne hiše tako v strateškem kot tehnološkem in kadrovskem smislu. Zaradi zahtevnih pogojev delovanja v medijski dejavnosti kot posledici zaostrenih gospodarskih razmer v zadnjih letih ter nedvomni spremembi navad bralcev zaradi široke dostopnosti vsebin na različnih platformah bi to še kako potrebovali. Poleg tega lahko kvečjemu pozdravimo zavedanje novega lastnika, da ima Delo posebno vlogo v slovenskem medijskem prostoru in je predvsem odgovorno svojim bralcem.

Odgovorno lastništvo medija pa ne pomeni samo odgovornega in strateškega upravljanja družbe, pač pa tudi in predvsem spoštovanje uredniške neodvisnosti. Zaveza do javnosti in visoki profesionalni standardi Delovega novinarstva morajo ostati nedotakljivi. Domače izkušnje opozarjajo, da noben lastnik ni koval dobička, kadarkoli je te standarde hotel zlomiti.