sre, 16.06.2010, 20:45
Misija nemogoče
Kakšne logistične skrivalnice se gre premier Pahor, ko se s pomočjo tujega podjetnika o strateško pomembnem poslu pogovarja s partnerji tako, da ne pove ničesar? Bi Slovenske železnice res lahko rešili samo tako, da bi žrtvovali Luko Koper, ki daje več kot 40 odstotkov kruha železnicam?
Kaj si lahko misli približno 15.000 zaposlenih treh podjetij, če predsednik slovenske vlade pošilja v njihova podjetja nekega nemškega podjetnika, ki jih poskuša s politično retoriko pregovoriti o projektu, o katerem ni slišati niti enega samega konkretnega argumenta? Kaj naj si mislijo o projektu, o katerem nam nihče, ki smo ga spraševali, ni znal povedati nič oprijemljivega in nič spodbudnega? Spraševali smo ekonomiste, sindikaliste, lastnike, borzne posrednike, direktorje, politike, piarovce, nadzornike, celo državne uradnike ... Nič! Niti ene naklonjene besede. »Kaj naj si jaz mislim o projektu logističnega holdinga, če še največji strokovnjaki ne morejo ničesar komentirati, ker nimajo nobenega podatka? Razočarani smo nad lastnikom, ki bi moral biti naš socialni partner, a se z nami niti ne pogovarja ...« je na naše vprašanje odgovoril Mladen Jovičič iz Sindikata žerjavistov Luke Koper.

Ker ni argumentov, je vse več ugibanj. Najprej, da naj bi šlo za slovenski politični dolg do Nemčije. Kanclerka Angela Merkel je menda že Janezu Janši pred tremi leti in enako zdaj Borutu Pahorju zagotovila politično in gospodarsko podporo (ugodnost, koncesijo), če bo Nemčija dobila vpliv nad slovenskim logističnim jedrom in bo tako najceneje (skoraj zastonj) prišla do Intereurope in Luke Koper. Po drugi teoriji pa, da gre za obljubo (bolj moralne kot materialne) pomoči pri sanaciji in modernizaciji Slovenskih železnic. To, da bi Nemčija prinesla pet milijard evrov v Slovenijo, seveda nihče ne verjame. Slovenija bo morala sama najeti kredite, če bo hotela posodobiti železnico. Nikomur pa ni jasno, zakaj je treba za takšno sanacijo železnic žrtvovati Luko Koper in Intereuropo.

Peter Majcen, generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije, je dejal, da gre za misijo nemogoče in da so se ob sedanjih nerazumno nizkih cenah delnic Luke Koper in Intereurope v Sloveniji pojavili mrhovinarji: »Problem je veliko večji, kot je bil arbitražni sporazum,« sklepa Majcen.

Po trenutnih cenah delnic na borzi bi koprsko Intereuropo lahko kupili za pičlih 30 milijonov evrov. To je podjetje z 2500 zaposlenimi, s 505 tovornjaki, 269.000 kvadratnimi metri skladišč in 2,2 milijona kvadratnimi metri zemljišč, da o pisarnah in špediterski mreži niti ne govorimo. Intereuropino premoženje je torej vredno najmanj pol milijarde evrov. Premoženje Luke Koper je za Slovenijo neprecenljive vrednosti; tudi tega cenijo na pol milijarde do ene milijarde evrov, medtem ko delnice kažejo, da je Luka Koper vredna 260 milijonov evrov.

Popolnoma logično je, da želi evropska gospodarska velesila št. 1 (Nemčija) logistično obvladovati Balkan in vendarle uresničiti sanje o prodoru na Vzhod. In mimogrede osvojiti pristanišče na Jadranu. Ampak: zakaj bi morala Luka Koper sklepati holding s SŽ, če zelo dobro sodeluje z avstrijskimi železnicami in za Avstrijo opravi četrtino vsega pretovora? Zakaj bi se morali poslovni partnerji Luke Koper o špediciji pogovarjati samo z Intereuropo, če lahko iščejo tudi konkurenčne možnosti? Kdo pravi, da bi racionalizacijo in boljšo organiziranost poslovanja dosegli samo s pomočjo holdinga? Mar drugače ni mogoče odpuščati odvečnih delavcev, ni mogoče sklepati skupnih poslov, skupaj pripraviti paketov ponudbe s popusti, kot to počneta, denimo, reško pristanišče in hrvaške železnice? Kakšne logistične skrivalnice se gre premier Pahor, ko se s pomočjo tujega podjetnika o strateško pomembnem poslu pogovarja s partnerji tako, da ne pove ničesar? Bi Slovenske železnice res lahko rešili samo tako, da bi žrtvovali Luko Koper, ki daje več kot 40 odstotkov kruha železnicam? Nasploh pa Primorci nimajo dobrih izkušenj s holdingi.

Iz četrtkove tiskane izdaje Dela

Misija nemogoče

Popolnoma logično je, da želi evropska gospodarska velesila št. 1 logistično obvladovati Balkan in vendarle uresničiti sanje o prodoru na Vzhod. Foto: EPA

Komentiraj članek

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje je preprosto, vendar pa zaradi spodbujanja kulturne in dostojanstvene razprave pred oddajo komentarjev zahtevamo vnos osebnih podatkov.
Za komentiranje morate biti prijavljeni. Še nimate uporabniškega imena in gesla? Registrirajte se!

Spoštovani komentatorji!

Komentiranje prispevkov na straneh Dela ni pravica, temveč možnost, ki jo omogoča medijska družba Delo, d. d. S komentarji prispevkov izražate svoje mnenje ali stališče na lastno odgovornost. Za objavo komentarjev, ki bodo na ogled takoj vidni vsem obiskovalcem portala, zahtevamo vnos osebnih podatkov. Kot registriran uporabnik, ki osebnih podatkov v uporabniškem računu ni dopolnil, pa imate možnost oddaje komentarjev, pri čemer si uredništvo pridržuje pravico do objave po lastni presoji.

Uredništvo Dela in izdajatelj Delo, d. d., spodbujata argumentirano razpravo in ne dovoljujeta zlorabe medijskega prostora za žalitve, napeljevanje k sovraštvu ali nasilju, osebno diskreditacijo identificiranih piscev, oglaševanje izdelkov ali storitev ali kako drugače pravno spornih komentarjev.

Po kazenskem zakoniku je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti ter za grožnjo, da bo napadel življenje ali telo druge osebe, kakor tudi za razžalitev, žaljivo obdolžitev in obrekovanje. Uredništvo Dela bo pomagalo pri ugotavljanju identitete avtorjev sporočil, če bodo to zahtevali pristojni organi. Podatke lahko na zahtevo sporoči tudi prizadeti osebi zaradi uveljavljanja njenih pravic.

Uredništvo Dela bo zato po svoji presoji brisalo sporna sporočila; posameznim avtorjem bo tudi odvzelo možnost komentiranja.

Za vsebino, naslove in priloge sporočil v forumih so odgovorni avtorji sami.

Medijska družba Delo, d. d., uredništvo Dela

Prijavi se

Komentarji

Prikaži: starejši prej
6 komentarjev
Akuna Matata

Problem z nevesto je v tem, da nima pameti. Zobe se porihta, mozganov pa ne:-)

18. junij 2010, ob 09:19:17
Marč

Povezave v holding ,trust,kartel, kombinat... pozna svet že dolgo. Mogoči so sinergijski učinki , mogoči so prihranki pri racionalizacijah (nekaj sto ljudi je tako odveč). Sanacija in modernizacija železnic je za Slovenijo v času recesije hud zalogaj.Za škrbasto nevesto se išče ustrezen ženin (DB) ,ki pa ne čuje dobro,dokler se nevesti kaj ne prida v doto. Luka Koper bi bila primerna dota.

17. junij 2010, ob 13:01:13
Akuna Matata

Pri clanku je edino zanimiv le njegov namen. Ampak mladenic, ki ga je spesnil, je ustrelil dalec cez cilj:-))

17. junij 2010, ob 09:59:05
Demidzen

na sliki dojce ban..?

17. junij 2010, ob 08:01:10
Gladi

Mi kdo zaupa, kdaj bodo železnice prenehale biti štartna osnova za kredite za ceste (57 let je že tako če se ne motim!!!)......

17. junij 2010, ob 07:58:54
Aequalis

''Popolnoma logično je, da želi evropska gospodarska velesila št. 1 (Nemčija) logistično obvladovati Balkan in vendarle uresničiti sanje o prodoru na Vzhod. In mimogrede osvojiti pristanišče na Jadranu. Ampak: zakaj bi morala Luka Koper sklepati holding s SŽ, če zelo dobro sodeluje z avstrijskimi železnicami in za Avstrijo opravi četrtino vsega pretovora? Zakaj bi se morali poslovni partnerji Luke Koper o špediciji pogovarjati samo z Intereuropo, če lahko iščejo tudi konkurenčne možnosti? Kdo pravi, da bi racionalizacijo in boljšo organiziranost poslovanja dosegli samo s pomočjo holdinga? Mar drugače ni mogoče odpuščati odvečnih delavcev, ni mogoče sklepati skupnih poslov, skupaj pripraviti paketov ponudbe s popusti, kot to počneta, denimo, reško pristanišče in hrvaške železnice? Kakšne logistične skrivalnice se gre premier Pahor, ko se s pomočjo tujega podjetnika o strateško pomembnem poslu pogovarja s partnerji tako, da ne pove ničesar? Bi Slovenske železnice res lahko rešili samo tako, da bi žrtvovali Luko Koper, ki daje več kot 40 odstotkov kruha železnicam? Nasploh pa Primorci nimajo dobrih izkušenj s holdingi.''

Na vsa ta vprašanja so tudi strokovni odgovori, s katerimi se da argumentirano podpreti iniciativo. Kaže pa, da sploh ne gre za vprašanja, na katera naj odgovarja strokovna ali poslovna logika. Gre za preprosto dejstvo, da Slovenske železnice v celoti obvladujejo SDS sindikati, ki ne bodo brez stečaja SŽ nikoli pristali na manj, kot imajo sedaj. V logističnem holdingu vidijo železničarski sindikalisti enkratno priložnost, da razširijo svoj vpliv tudi na Luko Koper in Interevropo. Na SŽ ni nikoli dovolj denarja, Luka Koper in Interevropa pa z uspešnimi menedžeri lahko ustvarjajo velike dobičke. Potem, ko so sindikalisti pripeljali SŽ na rob prepada, sebe pa v položaj, ko jih nihče (razen SDS) ne ptrebuje več, želijo povečati svoje ribolovno območje, da sploh lahko preživijo. Zato so tudi takoj podprli predlog Mehdorna. Če ob tem propade pol Slovenije, jim je malo mar.

V normalni kostelaciji razmerij in sil bi bil predlog Mehdorna dobra priložnost za Slovenijo. Nikakor pa to ni v pogojih, ko se to ponuja v okviru sanacije SŽ, ki jo vodi usmerjevalni odbor, v katerem imajo navečjo moč železničarski sindikalni liderji.

Slovenija potrebuje dobro železniško infrastrukturo, ki jo lahko, v okviru postavljenih pravil EU, lahko trži. Po tirih, tako kot po avtocestah, pa naj blago vozijo operaterji, ki ne bodo zahtevali, da jim davkoplačevalci krijejo izgubo. Potem se na SŽ ne bo pasla stotina sindikalistov, katerih liderji imajo plače kot predsednik vlade.

17. junij 2010, ob 01:20:51
6 komentarjev
Stran: <|1|>
Prikaži: starejši prej