Od dokapitalizacije do digitalizacije

Ne glede na tehnologije bo za finančne institucije in celoten bančni sistem vedno najpomembnejše zaupanje.

Objavljeno
24. marec 2016 17.34
Nejc Gole
Nejc Gole
Še pred dobrima dvema letoma smo v zvezi s slovenskim bančništvom največ govorili o kapitalski luknji, po dokapitalizaciji državnih bank pa še o vedno visokih deležih slabih kreditov v portfelju bančnega sistema in osredotočenosti bank na prestrukturiranje podjetij. Vse pomembnejša tema v bančni skupnosti zdaj postaja prihodnost, berite digitalizacija bančništva.

Tako kot druge panoge je tudi bančništvo pred izzivi, ki jih določajo spremenjene navade strank, moderna tehnologija in nova konkurenca. Mobilni telefoni so naši vsakdanji spremljevalci, zato ni čudno, da banke še bolj kot spletne poudarjajo mobilne bančne storitve. Pri tem pa zagonska finančno-tehnološka (»fintech«) podjetja prihajajo z do uporabnika prijaznih finančnih storitev in bankam grozijo, da bodo odločno zagrizla v njihov kolač.

Ni presenetljivo, da banke na vprašanje o izkušnji bančnega komitenta v prihodnosti poudarjajo povečanje uporabniške vrednosti. Vsak komitent bi lahko zase povedal, kaj se mu zdi pri poslovanju z banko pomembno. Tu zato naštejmo le tri za stranke pomembne lastnosti, ko se odločajo, komu bodo zaupale svoj denar in s kom poslovale – poleg cene:

Dostopnost. Z zapiranjem poslovalnic in umikanjem bankomatov se je dostopnost do bančnih storitev za številne komitente zmanjšala. Po drugi strani vse več ljudi uporablja digitalne kanale, ki so glede dostopnosti v prednosti pred poslovalnicami. Tudi v bankah poudarjajo, da se bo dostopnost opravljanja bančnih storitev povečala v smislu 24/7, torej štiriindvajset ur sedem dni v tednu, ne glede na lokacijo uporabnika.

Enostavnost. Opravljanje bančnih storitev v poslovalnicah je večkrat zamudno in nepriročno, a je preprosto. Digitalno bančništvo pa za uporabnika ni vedno takšno, saj se lahko zaplete že pri registraciji v spletno banko. Vsaj nekatere banke bodo morale bistveno poenostaviti korake v svojih spletnih aplikacijah, če bodo hotele biti res do uporabnika prijazne. Pri tem bodo morale posnemati ali sodelovati s fintech podjetji.

Varnost. Ta je za številne komitente najpomembnejša vrednota in hkrati tudi močan adut bank proti finančno-tehnološkim podjetjem. Digitalizacija bančništva namreč daje kriminalcem nove možnosti za bančne rope, zato mora biti varnost ob vsem tehnološkem napredku vedno na prvem mestu. Nove tehnologije – kot so uporaba mobilnih telefonov za prepoznavo biometričnih lastnosti uporabnika in upravljanje naših mobilnikov na daljavo – postavljajo tudi izzive o varovanju osebnih podatkov in zasebnosti.

Nove tehnologije in bančni pristopi lahko olajšajo naša življenja, a nujen je dober pravni okvir in učinkovit nadzor. Ne glede na tehnologije bo za finančne institucije in celoten bančni sistem vedno najpomembnejše zaupanje. Denar je namreč plaha ptica.