Rdeča luč

Izobraževalne ustanove morajo na pravo mesto postaviti prave vrednote.

Objavljeno
03. marec 2013 19.57
bsa SP/mnenja
Tina Kristan, Ozadja
Tina Kristan, Ozadja

Fakulteta št. 1 je lani izobraževala 847 študentov s približno 70 predavatelji, od katerih ni bil niti eden zaposlen za polni delovni čas. Ti predavanja izvajajo ali v prostorih stanovanjsko-poslovnega centra ali hotela, redni študenti prvega letnika prava pa jih bodo, glede na urnik, objavljen na spletni strani, v tem tednu poslušali le v ponedeljek, torek in sredo.

Fakulteta št. 2 izvaja del predavanj na Brdu pri Kranju, kjer ima od javnega zavoda najetih šest pisarn v velikosti nekaj manj kot 60 kvadratnih metrov. To je očitno dovolj še za knjižnico, dekanat, referat, karierni center in še osem drugih dejavnosti. Prostori imajo dostop do interneta, nimajo pa računalnikov, namenjenih študentom.

Zdaj si pravnik dr. Peter Jambrek želi še fakulteto št. 3 in št. 4. Za prvo je rumeno luč že dobil, zdaj čaka, ali bo dobil tudi zeleno.

Zanimivo bi bilo slišati mnenje Jambreka in drugih, ki z njim ustanavljajo visokošolske zavode, kaj je ključna vloga fakultet. Njihovih odgovorov nimamo, zato bomo na vprašanje odgovorili sami. Naloga fakultet je izobraževati in raziskovati družbo ali pojave, ki prispevajo k njenemu razvoju. Za ta cilj si morajo prizadevati s strokovnimi kadri; število teh je pri nas omejeno, tujci pa poti v Slovenijo množično ne iščejo.

Fakulteta mora biti valilnica znanja, ki je dostopno vsem, in ne tovarna diplom ali celo doktoratov predvsem za tiste, ki že imajo najboljše prenosne računalnike. Fakulteta ne sme biti podjetje, kjer komercialni interes prevlada nad akademskim. In študenti ne smejo biti kralji zgolj zato, ker so kupci. Nikakor pa fakulteta ne sme biti vedno bolj virtualen prostor, ki omogoča predvsem vstop v določeno družbeno skupino, ki jo krasijo »primerne« blagovne znamke. Izobraževalne ustanove so tu tudi zato, da na pravo mesto postavijo prave vrednote.