Skomine po vitkosti

Nujna je radikalna sprememba (preživetega) koncepta poslovanja.

Objavljeno
29. januar 2013 19.53
Posodobljeno
29. januar 2013 21.00
MERCATOR
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo

Znanec, ki je zelo dober poznavalec gospodarskih razmer, se je že po objavi Mercatorjevih polletnih rezultatov – prvič negativnih – čudil, da nova uprava ni zarezala bolj radikalno.

Tako pač funkcionirajo nove ekipe; temeljito očistijo podjetje, da dobijo dobro podlago za poznejše pozitivne rezultate (če jim sanacija ne uspe, so tako ali tako krivi predhodniki).

No, kot je isti vir pravilno napovedal, je Balažičeva ekipa to storila konec leta: prikazala je šokantno izgubo, jo pospremila s visokozvenečimi pojasnili ter novo strategijo osredotočenosti in vitkosti, s podatki, koliko je že prihranila pri stroških in kako bo poslovanje kmalu času vrnila na dobičkonosna pota.

Je Mercatorjevih 104 milijone izgube razlog za paniko? Je in ni. Tri četrtine izgube je namreč posledica odpisov. Odpisi – verjetno bi lahko bili še precej večji, a družba noče povzročati prevelike živčnosti med investitorji – se tičejo strateške odločitve vodstva, nujno zlo, ki ne vpliva ne na denarni tok ne na prihodnje poslovanje, monetizacijo, prodajo podjetja. Kupci komercialnih zapisov umazane podrobnosti o višini izgube vsaj uradno še niso videli, saj je bila izdaja zaključena dan pred objavo bilanc.

Bolj skrb vzbujajoča je preostala izguba. Potrjuje znana dejstva, da se položaj Mercatorja na trgu poslabšuje, kupce mu odžirajo diskonti, velja za predragega, neracionalnega in še pri financiranju se mu lomi. In upravi v pol leta ni uspelo ustaviti negativnih trendov.

Racionalizacije in prihranki so potrebni in koristni, rešili pa podjetja ne bodo. Nujna je radikalna sprememba (preživetega) koncepta poslovanja. Toniju Balažiču in njegovi ekipi je to jasno, ampak od marketinga do rezultatov je dolga pot.